Sökning: "vetenskapliga artiklar strategi konkurrens"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden vetenskapliga artiklar strategi konkurrens.

  1. 1. Strategi för e-handel. En studie av fem svenska företag inom den modeinriktade detaljhandeln som infört e-handel som komplement till sin traditionella handel

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Therese Berntsson; Hanna Norling; [2013-03-08]
    Nyckelord :E-handel; Modeinriktad Detaljhandel; Strategi; Multikanalstrategi; Ekonomistyrning; Konkurrens; Värdeskapande;

    Sammanfattning : Bakgrund och problemdiskussion: Under de närmsta åren förväntas e-handeln växa kraftigt och ta ytterligare andelar från den traditionella handeln. Fysiska butiker blir tvingade att etablera sin verksamhet på nätet för att kunna möta den ökade konkurrensen och det nya sättet att konsumera. LÄS MER

  2. 2. Bemanningsbranschen - En bransch under utveckling? : En studie av tre bemanningsföretag i Västmanland

    Kandidat-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling

    Författare :Helena Bodin; Therése Lindberg; [2013]
    Nyckelord :Bemanning; rekrytering; bransch; marknadsstrategi;

    Sammanfattning : Titel: Bemanningsbranschen – En bransch under utveckling? – En studie av tre bemanningsföretag i Västmanland Seminariedatum: 2013-01-09 Högskola: Mälardalens högskola Västerås Institution: Akademien för hållbar samhälls- och teknikutveckling. Ämne: Kandidatuppsats i företagsekonomi - FÖA300 Författare: Helena Bodin, Therése Lindberg Handledare: Magnus Linderström Sidoantal: 33 Bilagor: 1 Nyckelord: Bemanning, rekrytering, bransch, marknadsstrategi Syfte: Syftet med den här studien är att utifrån valda teorier undersöka bemanningsbranschen genom att studera tre bemanningsföretag i Västmanland. LÄS MER

  3. 3. Att marknadsföra paradisdestinationen Mauritius : En fallstudie om platsmarknadsföring

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan BBS

    Författare :Jennie Fredriksson; Frida Johansson; Alexandra Pettersson; [2008]
    Nyckelord :Platsmarknadsföring; Destinationsutveckling;

    Sammanfattning : Denna kandidatuppsats berör platsmarknadsföring på semesterön Mauritius. Vi författare har under en tre veckor lång fältstudie undersökt varför Mauritius utvecklats till att bli en exklusiv paradisö samt hur detta arbete har gått till väga. LÄS MER