Sökning: "vi har valt vår färg"

Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden vi har valt vår färg.

  1. 1. Multimodalitet och meningsskapande : användning och kombination av olika resurser i grundskoleelevers sätt att kommunicera

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för lärarutbildning

    Författare :Elin Kane; Jenny Liljedahl; [2021]
    Nyckelord :Multimodalitet; sociosemiotik; modaliteter; semiotiska resurser; semiotiska modaliteter; meningsskapande; det vidgade textbegreppet; literacy; multiliteracies;

    Sammanfattning : I detta examensarbete har vi valt att studera och sammanfatta delar av forskningen som utgår ifrån en multimodal teoribildning och ett sociosemiotiskt perspektiv. Examensarbetet utgörs av en fallstudie som innefattar textanalyser. LÄS MER

  2. 2. Vinn mot svinn - En studie som belyser hur producenter kan hjälpa konsumenter att minska sitt omfattande matsvinn

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Miljövetenskaplig utbildning

    Författare :Lisa Erichs; Amelie Hansson; [2020]
    Nyckelord :matsvinn; datummärkning; förpackningar; livsmedel; producentansvar; förvaring; hållbarhetsdatum; Earth and Environmental Sciences;

    Sammanfattning : Nature has provided us with delicious and nutritious food for many years. It is estimated that one third of all edible food is wasted globally. This means a substantial loss of resources. Consumers are unaware of the great amount of avoidable food waste that is created from household consumption and the environmental impact it has. LÄS MER

  3. 3. Färghandlarens nya färg : En studie kring implementeringsprocessen av rebranding för en franchisetagare

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Fredrik Gasslander; David Olsen; Viktor Tjernström; [2015]
    Nyckelord :Rebranding; Brand Management; Mergers; Implementation Strategy; Brand Transformation.; Rebranding; Varumärkesförändring; Företagssammanslagning; Implementeringsstrategi; Varumärkeshantering.;

    Sammanfattning : Sammanfattning Bakgrund och Problem: Varumärkesarbete i företag har under senare år blivit av allt större vikt där insikter kring företags aktiviteter och omdöme har fått större utrymme och inflytande ut mot marknadens aktörer och deras val och interaktioner. Det händer ibland att ett företag helt byter varumärke, detta som fenomen kallas rebranding. LÄS MER

  4. 4. Ett Färgat Köpbeteende : En studie om färgers påverkan på konsumenters uppfattning av märkning

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Martin Myhrman; Robin Uppman; [2015]
    Nyckelord :Color; Blue; Green; Red; Negative labeling; Consumer choice; Genetically modified products; GMO.; Färg; Blå; Grön; Röd; Negativ märkning; Köpbeteende; Genmodifierade livsmedel; GMO GM.;

    Sammanfattning : Titel: Ett Färgat Köpbeteende Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Martin Myhrman & Robin Uppman Handledare: Jonas KågströmDatum: 2015 - 05 Syfte: Bakgrunden till att vi har utfört denna studie är att forskning om färgers påverkan på beslutsfattande inom ämnet marknadsföring är begränsad, tidigare forskning har även pekat på att vidare forskning borde beröra vilka faktorer som skulle kunna påverka konsumenters uppfattning om genmodifierade produkter. Således är vårt syfte:“Syftet med denna uppsats är att undersöka hur färgkodad märkning kan kompensera för den negativa uppfattningen som kan råda kring genmodifierade livsmedel. LÄS MER

  5. 5. Vi har valt vår färg: En antropologisk studie om ansiktstatueringar

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Socialantropologi

    Författare :Jenny Barte; [2015]
    Nyckelord :Socialantropologi Tatuering Stigma Freaks Identitet; Social Sciences;

    Sammanfattning : In my study within social anthropology I try to find the answer to why people chose to do a tattoo in their face. I start out with investigating the history of tattoos from traditional tribal tattoos, to sailor´s and criminal´s tradition of tattooing and finally to members of contemporary subcultures. LÄS MER