Sökning: "vi vill rikta ett tack till"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden vi vill rikta ett tack till.
1. Röster från långtidsarbetslösa: en kvalitativ studie av unga vuxnas upplevelser och hantering kring sin livssituation
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mittuniversitetet/Avdelningen för socialt arbeteSammanfattning : Under vårterminen 2014 har vi arbetat kontinuerligt med ämnet långtidsarbetslösa unga vuxna. Detta forskningsområde är en aktuell debatterad fråga i dagens samhälle, och har varit intressant som fenomen att undersöka. LÄS MER
2. Projekthantering : En Grounded Theory-undersökning av tre innovativa företag
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, FöretagsekonomiSammanfattning : Vi har alltsedan våra praktikperioder haft en grundläggande förståelse för hur mankan arbeta inom organisationer där innovation är ett centralt begrepp. Vi har dockaldrig kommit i kontakt med beslutsprocesserna runt dessa projekt. Efter praktikenhar vi ifrågasatt de värderingsmetoder som vi tidigare sett som relativt heltäckande. LÄS MER
3. Ståndortsanpassning och produktionspotential för björk i Gävleborgs län
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Forest Ecology and ManagementSammanfattning : Large amounts of birch-timber are imported to Sweden, from particularly the Baltic States, since the domestic production can’t support the pulp industry. The goal of this study was to show the potential of birch and the area’s most suitable for birch production. The study was limited to Gävleborg County. LÄS MER
4. ”Verksamhetsöar och överlämnandebroar” – En studie om pedagoger klarar av att kvalitetssäkra elevens lärandeprocess vid ett överlämnande
C-uppsats,Sammanfattning : FörordDenna studie har vuxit fram under en intensiv men mycket givande och lärorik period.Studien har präglats av ett gott samarbete, kännetecknat av samarbetsförmåga, flexibilitet ochhärliga diskussioner. LÄS MER
5. Det didaktiska filtret - Att didaktisera kursplaner
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)Sammanfattning : Lärarens främsta uppdrag är att förverkliga de mål som finns för skolan vilka formellt uttryckts i läroplaner och kursplaner. Vi har i detta arbete problematiserat denna process utifrån exemplet religionskunskap och diskuterat didaktikseringen av läroplaner och kursplaner mer allmänt. LÄS MER