Sökning: "view of vision"
Visar resultat 1 - 5 av 412 uppsatser innehållade orden view of vision.
1. BILDEN AV AI- FRÅN MYT TILL VERKLIGHET. En kvantitativ innehållsanalys av svenska nyhetsmediers gestaltning av artificiell intelligens
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Executive summary The purpose of this study was to explore how artificial intelligence (AI) has been framed in the Swedish news media through the course of time. Although the first definition dates back to the 1950’s, AI can still be considered a rather early concept when seen as an emerging technology. LÄS MER
2. Utvärdering av olika farthinder på Lunds huvudgator utifrån bussarnas perspektiv - En jämförelsestudie
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Lunds universitet/Trafik och vägSammanfattning : Varje år sker en ökande urbanisering och med fler människor i en stad så ökar trafikbelastning och därmed risken för olyckor. Därför är det viktigt att kommunerna arbetar med att skapa trafikmiljöer som är säkra för gående, cyklister, bilister och kollektivtrafiken. LÄS MER
3. Kvalitetsutmaningar i produktionsberedning : En grundorsaksanalys hos Siemens Energy AB
Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Institutionen för ingenjörsvetenskapSammanfattning : A successful company is characterized by shared values, a clear vision, continuous improvements and everyone’s commitment. By consistently striving to achieve and exceed needs and expectations, quality becomes a cornerstone of long term success. LÄS MER
4. Politikers perspektiv på det gränsöverskridande samarbetet över Öresund : En studie om drivkrafter, visioner och hinder i Helsingborg och Helsingör
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : This study aims to contribute to the research field in the cross-border region of Oresund, between Helsingborg and Helsingor. The study aims to research politicians’ views on the cooperation between the two cities and to answer how politicians in Helsingborg and Helsingor view cross-border cooperation in the region based on driving forces, visions, and obstacles. LÄS MER
5. FACEBOOK IS NOW META. Meta's corporate sociotechnical imaginary and the discursive construction of the Metaverse as the social platform of the future
Master-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologiSammanfattning : The interpretive discourse-analytic framework of the Sociology of Knowledge Approach to Discourse is used to analyze how Meta's senior executives discursively frame the use of augmented reality and virtual reality in order to position the Metaverse as the next social platform during Connect 2021. The findings suggest five interpretive schemas that characterize the Metaverse as a social platform of the future: (a) the Metaverse as the next version of the Internet; (b) the Metaverse as a facilitator of presence and a connector of people; (c) the Metaverse as a marketplace in the Metaverse economy; (d) the Metaverse as a ubiquitous place in our daily lives; and (e) the Metaverse as a space designed in a responsible manner. LÄS MER