Sökning: "viewer engagement"
Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden viewer engagement.
1. Skulpturen Syrisk häst : Tillkomstprocessen i Uddevalla
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Konstvetenskapliga institutionenSammanfattning : The sculpture Syrian horse was placed in Uddevalla, Sweden, in 2019. At first it was borrowed by Uddevalla municipality. Soon it became so popular among the inhabitants which led to a fundraising to enable a public purchase of the sculpture. LÄS MER
2. När PH blir PK: En kvalitativ fallstudie om socialt ansvarstagande för realityprogram
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Denna studie har syftat till att undersöka effekten av ökat socialt ansvar bland realityprogram på tittarnas attityder. För att undersöka syftet har vi genomfört en fallstudie som studerar realityprogrammet Paradise Hotel. Programmet har antagit ett mer socialt ansvarsfullt koncept i deras nya format Paradise. LÄS MER
3. Navigating Transmedia Landscapes: The Mutual Impact of the Arcane Series and League of Legends on Audience Engagement
Magister-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : This research investigates the impact of transmedia storytelling through a case study of Arcane, a Netflix TV show set in the League of Legends universe. Grounded in the combination of transmedia storytelling theory, audience engagement theory and reception theory, we utilised semi-structured interviews to probe and understand viewer perceptions. LÄS MER
4. Fiat lux: An analysis of light art through objecthood and embodied simulation, reflecting on the conceptuality and corporeality of the artistic medium
Master-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för konsthistoria och visuella studierSammanfattning : Though established as a movement and recognised as artistic form, light art remains elusive and somewhat enigmatic in its definitions and categorisations. This thesis aims to contribute to the current discourse on light art by exploring the application of objecthood and embodied simulation whilst acknowledging the contextual, three-dimensional, spectacular, and anti-art qualities of the art form. LÄS MER
5. "95 procent av all reklam är skit" : En kvalitativ intervjustudie om emotionell reklam och tittarens engagemang
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Tv-reklam speglar nutidens samhälle, och dess kommunikativa strategier måste därför förändras med samtiden. Syftet med denna studie är att analysera vilka kommunikativa strategier i reklamfilm som skapar engagemang respektive ointresse enligt tv-tittarna. LÄS MER