Sökning: "vilja att kommunicera WTC"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden vilja att kommunicera WTC.
1. Elevers vilja att kommunicera på engelska : En studie om elevers vilja att kommunicera och lärares arbete för att motverka talängslan i årskurs 1–3
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildningSammanfattning : Det engelska språket har genom åren börjat undervisas i allt yngre åldrar i Sverige där muntlig produktion utgör en stor del av undervisningen. För många elever är detta kul och spännande men för vissa elever uppstår talängslan. Talängslan avser att känna oro och obehag inför att tala. LÄS MER
2. Nej, jag vill inte! Det är så pinsamt att säga fel. : En kvalitativ observationsstudie om hur lärare gör för att motivera elever till att våga och vilja prata engelska på engelskalektionerna i årskurs 4–6
M1-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för kultur och lärandeSammanfattning : In today's schools many pupils in grades 4-6 do not want to or dare to speak English in English lessons. For various reasons, they find it embarrassing not being able to answer in the target language, not knowing what to say or how to pronounce a word. LÄS MER
3. Elevers vilja att kommunicera på engelska i årskurs 4-6 : En empirisk studie om vad som motiverar elever till att prata på engelska i klassrummet
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Pedagogiskt arbeteSammanfattning : Motivation i kombination med elevens självkänsla är två viktiga delar inom språkinlärning. Om den ena delen saknas uteblir ofta den språkliga aktiviteten hos eleverna. Uppsatsen är framtagen genom en empirisk studie i form av semistrukturerade intervjuer med lärare och en enkätundersökning med elever. LÄS MER
4. Elevers vilja att kommunicera på engelska i årskurs 4-6 : En litteraturstudie om när elever väljer att tala engelska i klassrummet
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Pedagogiskt arbeteSammanfattning : Motivation inom språkinlärning spelar en viktig roll för att elever ska våga kommunicera på ett främmande språk. Denna litteraturstudie undersöker vad tidigare forskning säger om vad som påverkar elevers motivation till att vilja prata engelska i klassrummet samt vad läraren kan göra för att motivera elever till att tala på målspråket. LÄS MER
5. Muntlig kommunikation i engelskundervisningen - en litteraturstudie : Hur lärare kan motivera elever i åk 4-6 till muntlig aktivitet i klassrummet
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Pedagogiskt arbeteSammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur lärare kan motivera elever i årskurs 4-6 till att bli muntligt aktiva i engelskundervisningen. Forskningsfrågorna fokuserar därför på vilka faktorer som påverkar elevers vilja att kommunicera likväl som vilka undervisningsmetoder som kan öka den muntliga aktiviteten i klassrummet. LÄS MER