Sökning: "vilka bra arbetsmetoder har en bra pedagog"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden vilka bra arbetsmetoder har en bra pedagog.

  1. 1. Tvåspråkiga elever i skolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Inas Khalaf; [2012]
    Nyckelord :flerspråkighet; tvåspråkighet; språkutveckling; modersmål; mångkulturell läromiljö; pedagogiska metoder;

    Sammanfattning : Syftet med min studie är att studera vilka metoder som används på några grundskolor för att utveckla det svenska språket hos tvåspråkiga elever. I min undersökning har jag utgått ifrån kvalitativa semistrukturerade intervjuer som metod. LÄS MER

  2. 2. Gruppens betydelse för inlärning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Estetisk-filosofiska fakulteten

    Författare :Johanna Rhodiner; [2010]
    Nyckelord :inlärning; samlärande; gruppen;

    Sammanfattning : In today’s individualistic society, I experience a need to bring forward the importance of collaboration. From a sociocultural perspective, I have chosen to highlight the positive and negative aspects of collaborative learning, with the intention of illustrating the effects for the individual learning and development. LÄS MER

  3. 3. Elevhälsa i skolan -en studie av argument och arbetsmetoder

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Nina Resic; Christian Jansson; [2008]
    Nyckelord :fysisk och psykisk elevhälsa; fysisk aktivet;

    Sammanfattning : SammanfattningVi har valt att undersöka vilka argument och arbetsmetoder som skolorna har för att främja en god elevhälsa. Vi har utgått från styrdokument, aktuell litteratur och forskning. Vi genomförde sex intervjuer på tre olika skolor. Från varje skola intervjuades en rektor och en lärare. LÄS MER

  4. 4. Pedagogers medvetna språkarbete - en kvalitativ studie kring språkstimulans i förskolan

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Elin Tyrberg; Elisa Tolonen; [2007]
    Nyckelord :Språkutveckling. Förskola. Pedagog. Medvetenhet. S;

    Sammanfattning : Syfte Syftet med arbetet är att undersöka hur man i förskolan kan arbeta medvetet med barns språkutveckling och hur pedagogers förhållningssätt till språkutveckling kan påverka deras arbetssätt.Frågeställningar Hur uppfattar pedagogerna begreppet språk? Hur arbetar pedagogerna för att främja barnens språkutveckling? Hur dokumenteras och utvärderas arbetet? Vilka påverkansfaktorer kan det finnas för barnens språkutveckling?Metod Vi har genomfört två kvalitativa intervjuer på två skilda förskolor. LÄS MER