Sökning: "vilka fördelar nackdelar elever lärare"

Visar resultat 6 - 10 av 96 uppsatser innehållade orden vilka fördelar nackdelar elever lärare.

  1. 6. Problemlösning - hur kan kooperativt lärande utveckla elevers problemlösningsförmåga? : En systematisk litteraturstudie om kooperativt lärande i problemlösningsuppgifter.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för matematik (MA)

    Författare :Frida Jonsson; Wilma Grüner; [2022]
    Nyckelord :Kooperativt lärande; problemlösningsförmåga; problemlösning; grupparbete; matematik; interaktion;

    Sammanfattning : Grunden till litteraturstudien är att matematik vanligtvis utövas enskilt och sällan i grupp, vilket är en bidragande faktor till att elever i årskurs 6 inte uppnår kunskapskraven i matematik (Skolinspektionen, 2020). Syftet med studien är att analysera vilka för- och nackdelar kooperativt lärande har samt vilken inverkan kooperativt lärande har på problemlösningsförmågan. LÄS MER

  2. 7. Digitala skrivverktygens roll i skrivundervisningen : En litteraturstudie om hur digitala skrivverktyg påverkar skrivprocessen och motivationen för elever i svenskämnet F-3.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Linnea Berg; Annie Nilsson; [2022]
    Nyckelord :Digitala skrivverktyg; skrivprocess; motivation; årskurs F-3; skrivande.;

    Sammanfattning : Digitaliseringen är under ständig utveckling både i samhället och inom skolan. Därför är det viktigt att som blivande lärare vara medveten om vilka fördelar och nackdelar det bär med sig. LÄS MER

  3. 8. När skolan ställdes om över en natt - En undersökning av distansundervisning i matematik på gymnasieskolan under covid-19-pandemin

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för naturvetenskapernas och matematikens didaktik

    Författare :Linnéa Nordlander; Mirjam Liv; [2022]
    Nyckelord :Covid-19; Matematik; Distansundervisning; Fördelar; Nackdelar;

    Sammanfattning : Med anledning av covid-19-pandemin rekommenderades gymnasieskolor att övergå till fjärr- eller distansundervisning. Detta är grunden för studiens syfte: att öka kunskapen om hur matematikundervisningen på gymnasieskolor ställts om under covid-19-pandemin och vad omställningen inneburit för lärare och elever. LÄS MER

  4. 9. En lärares undervisning i muntlig argumentation under Covid-19 pandemin : En studie av muntlig argumentationsundervisning med en begränsad tillgång av interaktion

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Cia Strandsten; [2022]
    Nyckelord :Distansundervisning; Klassrumsundervisning; Muntlig argumentation; Pandemi;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka vilka konsekvenser en pandemiinitierad (covid-19)distansundervisning i muntlig argumentation har medfört i en årskurs 3 klass på gymnasiet. Det är en kvalitativ undersökning som har genomförts med en lärarintervju, fyra elevintervjuer och två observationer för att komplettera varandra. LÄS MER

  5. 10. Kooperativt lärande och lågpresterande elever ur ett lärarperspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle (NMS)

    Författare :Drita Bislimi; Martina den Ouden; [2022]
    Nyckelord :Fördelar; kooperativt lärande; lågpresterande elever; matematik; nackdelar.  ;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att undersöka vilka för- och nackdelar lärare upplever det finns för elever inom det kooperativa lärandet i ämnet matematik. Studien avser även att undersöka om lärare anser att kooperativa arbetsmetoder i matematikundervisningen stöttar lågpresterande elever, samt vilka eventuella nackdelar det finns med kooperativa arbetsmetoder för lågpresterande elever. LÄS MER