Sökning: "vilka faktorer är viktiga för att reklambyråer"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden vilka faktorer är viktiga för att reklambyråer.

  1. 1. Reklambyråers anpassning till en föränderlig omvärld : En fallstudie om vilka faktorer som är viktiga för att reklambyråer ska överleva på den alltmer konkurrenskraftiga och överetablerade marknaden

    M1-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Karin Wallin; Maya Abdel Majeed; [2011]
    Nyckelord :Advertising agency; adaption; economies of distribution; customer relations; Reklambyrå; anpassning; stordriftsfördelar; kundrelationer;

    Sammanfattning : Background: Change factors have appeared in advertising and customer understanding has grown among companies, which have led to important competitive advantages. Advertising agencies are not the only ones benefiting from this expertise anymore, but companies are starting to thus take clients from advertising agencies. LÄS MER

  2. 2. Att förändra företagslogotypen - Navigering genom en förnyelseprocess

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Rasmus Pettersson; Simon Högblom; Paul Leteus; [2007]
    Nyckelord :Logotyp; logotypförändring; grafisk design; visuell kommunikation; varumärke.; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syften: Syftet med denna uppsats är att undersöka vilka motiv som ligger till grund för förändring av ett företags logotyp, samt att klargöra viktiga faktorer för en lyckad förändringsprocess. Vi vill också förklara hur man går tillväga rent praktiskt när ett företag genomgår denna process. LÄS MER

  3. 3. Förändrade förutsättningar i reklambranschen : En fallstudie på tre reklambyråers organisatoriska förutsättningar för konkurrenskraft

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Cathrine Stenemyr; Lina Strand; [2006]
    Nyckelord :reklambranschen; reklam; konkurrenskraft; reklambyrå; organisation; motivation; motivera; kundrelation; samarbete; konkurrensstrategi; värdeskapande; tjänsteutveckling; kompetent; personal; delaktighet;

    Sammanfattning : Målet med uppsatsen är att hjälpa reklambyråers ägare och ledning att förstå vilka delar av organisationen som bör utvecklas för att förbättra dess konkurrenskraft och på så sätt överleva på den hårt konkurrensutsatta marknaden. En reklambyrås värde består av de personer som arbetar där och det är således genom dem som en utveckling kan ske. LÄS MER

  4. 4. Less is more : En studie i hur mindre reklambyråer kan överleva i en överetablerad bransch.

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Joel Ekstrand; Sofia Nordling; [2006]
    Nyckelord :Marknadsföring; Reklam; Värdeskapande; Överetablering;

    Sammanfattning : Dagens reklambransch är starkt konkurrensutsatt och antalet aktörer ökar varje år. Globalisering, teknisk utveckling och kundens ökade kunskap om marknadsföring är endast några faktorer som bidrar till den ökade svårigheten för reklambyråer att överleva på marknaden. LÄS MER