Sökning: "vilka produkter är viktiga var i sverige"

Visar resultat 1 - 5 av 22 uppsatser innehållade orden vilka produkter är viktiga var i sverige.

  1. 1. Hard to reach energy consumers in Sweden

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Sanna Lundin; [2023]
    Nyckelord :Energy consumers; hard to reach energy consumers; HTR; policies; behavior; FCM; Energikonsumenter; HTR; politiska åtgärder; FCM; beteende;

    Sammanfattning : The transition towards a sustainable and low-carbon future requires significant changes in energy behaviour among energy consumers. However, the question remains about how, by whom, and what changes are necessary to achieve this transition. LÄS MER

  2. 2. Privat-offentlig samverkan: en väg till utveckling av en långsiktig strategi för Sveriges försörjningsberedskap?

    Master-uppsats, Lunds universitet/Riskhantering (CI)

    Författare :Elin Axelsson; Siri Westermark; [2021]
    Nyckelord :Försörjningsberedskap; Privat-offentlig samverkan; POS; Security of supply; Public-private partnership; PPP; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : During recent history, Sweden has experienced several resource-intensive crises. For example, the Västmanland wildfire in 2014 and latest the Covid-19 pandemic. During these crises, those who were managing the crisis incurred a shortage of supplies. LÄS MER

  3. 3. Differences in forest characteristics between potential green infrastructure areas and other forest areas in the south of Sweden - A study of indicators of forest quality for conservation

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Miljövetenskaplig utbildning

    Författare :Ida Bronner Thelin; [2021]
    Nyckelord :Valuable forest areas; green infrastructure; south of Sweden; deadwood; tree species cover; biodiversity conservation; Earth and Environmental Sciences;

    Sammanfattning : Biodiversity is today rapidly decreasing, and one of the main threats is land use intensification in forest landscapes. By improving the forest quality in the surrounding landscape of protected areas, the level of biodiversity could increase, and green infrastructure areas have been proposed as a method in Sweden. LÄS MER

  4. 4. Vilka motivationsmål är viktiga vid socialt hållbara produktköp? : En studie om socialt hållbart konsumentbeteende.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Ylva Mannila; Ebba Blomqvist; Hanna Bragsjö; [2021]
    Nyckelord :socially sustainable products; social sustainability; goal-framing theory; consumer motivation scale; consumer behaviour; motivation goals.; socialt hållbara produkter; social hållbarhet; goal-framing theory; consumer motivation scale; konsumentbeteende; motivationsmål.;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att undersöka konsumentbeteende för att skapa större förståelse för konsumenters motivation till socialt hållbara produktköp. Vilka motivationsmål är viktiga för konsumenter vid köp av en socialt hållbar produkt? Det ökade intresset inom området social hållbarhet hos allmänheten (Eweje 2020) samt de motsägelser som finns i tidigare forskning (Antonetti & Maklan 2014; Shao & Ünal 2019; Veleva 2020) gör det här till ett intressant och aktuellt ämne. LÄS MER

  5. 5. Opportunities for Short Food Supply Chains : attractive communication strategies within a Swedish REKO-ring

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Filippa Isaksson; Marie Leijon Cedermark; [2020]
    Nyckelord :communication; direct marketing; network; REKO-rings; short food supply chain; social media; the 4C marketing model;

    Sammanfattning : The interest in locally produced food has increased in Sweden, this has led to several initiatives where consumers can buy products directly from producers. One example of an initiative is REKO-rings, which is an initiative based on contact via the internet, where consumers can shop directly from producers without intermediaries. LÄS MER