Sökning: "vin konsumtion"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden vin konsumtion.

  1. 1. Rekommendationers påverkan på konsumentbeteende : En kvantitativ studie av jämförelse mellan expert- och hållbarhetsrekommendationer inom livsmedelsbranschen

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Oscar Karlsson; Ludwig Ziegler; [2023]
    Nyckelord :Recommendations; Consumer Behavior; Decision-making Process; Congruence; Green Marketing; Authority; Rekommendationer; Konsumentbeteende; Beslutsprocess; Kongruens; Grön marknadsföring; Auktoritet;

    Sammanfattning : Previous research indicates that recommendations generally have a positive impact on consumer consumption, however, studies have primarily focused on industries such as film, dining and wine. This study examines the effects of various types of recommendations on consumer behavior within the food industry, where purchases tend to be routine and characterized by automated decision-making processes. LÄS MER

  2. 2. Ekologisk konsumtion : En studie om konsumenters beteenden och attityder om ekologiska viner

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Maureen Sami; Emma Lukic; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Sales of organic wines are continuously increasing and over the past 5 years, sales havedoubled globally. Today, there is a large market potential for organic products, but it is achallenge to anticipate consumer needs linked to the benefits of environmentally friendlyproducts. LÄS MER

  3. 3. Produktutveckling av ett picknick-kit för flergångsanvändning : En studie i hur man kan driva utvecklingen mot en hållbar plastanvändning och cirkulär ekonomi

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Rebecca Glomsten; [2020]
    Nyckelord :hållbar utveckling; plastanvändning; plast; engångsartiklar;

    Sammanfattning : Denna rapport beskriver det projektarbete som ligger till grund för kursen Examenarbete för högskoleingenjörsexamen i innovationsteknik och design, vid Karlstads universitet. Projektet har utförts av studenten Rebecca Glomsten i dialog med Clas Ohlson under vårterminen 2020 och omfattar 22,5 hp. LÄS MER

  4. 4. Natural Wine: A Developing Community : A study into norms and marketing within sweden

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kost- och måltidsvetenskap

    Författare :Zachary Naipaul; Daniel Svahn; [2020]
    Nyckelord :Natural Wine; Sustainability; Openness; Transparency; Honesty; Market; Culture; Storytelling.;

    Sammanfattning : Naturvin växer som ett koncept och som ett samfund, särskilt i Sverige betraktas det till en stor del som något nytt. Syftet med denna studie var att identifiera normerna som definierar samfundet och analyserar hur de människor som arbetar med naturvin varje dag marknadsför och presenterar det som en produkt för konsumtion. LÄS MER

  5. 5. Designelement på etiketter som bäst förmedlar ekovin : Dricker du eko?

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för design

    Författare :Hugo Zetterberg; [2019]
    Nyckelord :Ekovin; Ekologi; Naturvin; Design; Visuell identitet;

    Sammanfattning : Man ser idag att det finns ett ökat intresse för ett mer hållbart levnadssätt hos konsumenter, vilket kan spela en stor betydelse för just hållbarare paketering av produkter (Steenis et. al, 2017:286). LÄS MER