Sökning: "vinförsäljning"

Hittade 4 uppsatser innehållade ordet vinförsäljning.

  1. 1. Småskaliga vinimportörer under kris : En studie om Systembolagets betydelse för småskaliga vinimportörers hantering av coronapandemin

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kost- och måltidsvetenskap

    Författare :Rasmus Björn; Harald Gustafsson; [2021]
    Nyckelord :Systembolaget; Covid-19; Monopoly; Import; Wine import; Crisis; Systembolaget; Covid-19; Monopol; Import; Vinimport; Kris;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka vilken betydelse Systembolagets har haft för fem småskaliga vinimportörer i Sverige under coronapandemin. Studien ville även undersöka hur coronapandemin påverkat vinimportörernas försäljning samt vilka lärdomar vinimportörerna tar med sig av coronapandemin i sitt framtida arbete. LÄS MER

  2. 2. Alcohol Monopoly in Sweden and Wine Properties That Drive the Wine Sales

    Kandidat-uppsats, KTH/Matematisk statistik

    Författare :Roumi Roumi; [2020]
    Nyckelord :Statistics; applied mathematics; economics; alcohol monopoly; Systembolaget; alcohol sales; wine sales; wine properties; regression analysis; quantitative; qualitative; Statistik; tillämpad matematik; nationalekonomi; alkoholmonopol; Systembolaget; alkoholförsäljning; vinförsäljning; vinegenskaper; regressionsanalys; kvantitativ; kvalitativ;

    Sammanfattning : This research study in applied mathematical statistics, and industrial engineering and management aims to determine the wine properties that drive the wine sales in Sweden, while also examining how the monopoly in Sweden affects the alcohol sales and demand. Data were collected from Systembolaget, which is the only alcohol retail store chain in Sweden. LÄS MER

  3. 3. Analyzing the Factors that Drive Wine Sales in Sweden : A Regression Analysis

    Kandidat-uppsats, KTH/Matematisk statistik

    Författare :Ida Palmgren; Emma Soc Deschaeck; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This thesis is a combined study of applied mathematical statistics and industrial engineering and management implemented to analyze and determine the success factors in the Swedish wine market to increase the profitability of wine producers. Hence, this thesis applied both a quantitative and qualitative approach to address this aim. LÄS MER

  4. 4. Vinetikettens påverkan på köpbeslutet : en studie på svenska konsumenter

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Restaurang- och hotellhögskolan

    Författare :Sara Nydestedt; Zandra Tiemann; [2015]
    Nyckelord :vin; paketering; etikett; attribut och vinförsäljning;

    Sammanfattning : .... LÄS MER