Sökning: "vinkonsumtion"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade ordet vinkonsumtion.

  1. 1. Vinet i vardagen : En kvalitativ studie om hur vinkonsumtion erfars i samspel med identitet, livsstil och nätverk

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för samhällsstudier (SS)

    Författare :Felicia Pernius; [2021]
    Nyckelord :Lifestyle; Identity; Wine consumption; Network; Livsstil; Identitet; Vinkonsumtion; Nätverk;

    Sammanfattning : This study aims to investigate how the factors of identity, lifestyle and network interact andconnect with wine consumption. The goal is to give a broader understanding of howindividuals experience this connection. As this study is a qualitative study, six interviewswere conducted to collect empirical evidence and all participants were women. LÄS MER

  2. 2. Stolthet eller fördom : en studie om svenska konsumenters attityd till svenska viner

    Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för naturvetenskap

    Författare :Dasha Sandelin; [2019]
    Nyckelord :Swedish wine; swedish vineyards; wine consumtion; wine engagement; Svenskt vin; vinodling i sverige; vinkonsumtion; vinengagemang;

    Sammanfattning : Introducion Southern Sweden is an emerging wine region. Two things have made wine growing possible on our latitude: slowly rising temperature and new crossings of hereditary grape varieties. Grapes is a culturally new product in the Swedish farming landscape, which requires an introductory period. LÄS MER

  3. 3. Vad motiverar svenska ungdomars val vid köp av vin? : En kvantitativ undersökning om de viktigaste aspekterna vid valet av vin för Generation Y.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Dag Ehlin; Richard Tarschis; [2019]
    Nyckelord :Consumer behavior; motivational factors; purchasing process; wine consumption; Millennials; Sweden; Konsumentbeteende; motivationsfaktorer; köpprocess; vinkonsumtion; Generation Y; Sverige;

    Sammanfattning : Abstract Title: What motivates Swedish Millennials’ choices when buying wine?  Level: Bachelor thesis in Business Administration, final assignment.  Authors: Richard Tarschis and Dag Ehlin  Supervisor: Jonas Kågström  Date: 2018 – January  Aim: The purpose of this work is to analyze which driving forces affect the Swedish Millennials’ choices in the purchasing process of wine. LÄS MER

  4. 4. Det svenska vinets potential : Svenska vinkonsumenters uppfattning av svenska viner

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Restaurang- och hotellhögskolan

    Författare :Jesper Högfeldt; Hanna Johansson; [2018]
    Nyckelord :Solaris; Sverige; Vinodling; Vinkonsumtion; Vinproduktion;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 5. Köpbeetenden : Vinkonsumenters val och bortval

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Restaurang- och hotellhögskolan

    Författare :Anna Hygrell; Richard Ljungström; [2018]
    Nyckelord :Vinkonsumtion; Marknadsföring; Genus;

    Sammanfattning : .... LÄS MER