Sökning: "viral advertising"
Visar resultat 1 - 5 av 29 uppsatser innehållade orden viral advertising.
1. TikTok´s contribution to the new way of marketing : A qualitative study about how Swedish SMEs are using TikTok as a tool in their marketing strategy
Master-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : The increasing trend towards digitalization has resulted in social media marketingbecoming a common practice among companies today. This new trend has openedup new opportunities for SMEs, which typically have less resources than largercompanies. LÄS MER
2. The Impact of Artists on consumer's behavior : A study on how artists influences on consumer's purchasing behavior in latin countries
Kandidat-uppsats, Jönköping University/IHH, Redovisning, Marknadsföring, SCM, Informatik och Rättsvetenskap; Jönköping University/IHH, Marketing and LogisticsSammanfattning : Background: We currently live in a time when consumers trust more on social media and less on traditional advertising as a source of information for their purchasing decisions. Social media and traditional advertising must be integrated somehow so that marketers can communicate more effectively with their target market. LÄS MER
3. Attityder vid viral marknadsföring på Facebook
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Studien syftar till att undersöka och kartlägga vilka attityder de demografiska grupperna (Kvinnor 20-30, Män 20-30, Kvinnor 35-55 och Män 35-55) har gentemot rörliga virala kampanjer inom svenska livsmedelsbranschen. Vidare syftar studien till att se vilka slags rörliga virala kampanjer som sprids och varför inom de valda demografiska grupperna. LÄS MER
4. A study of viral marketing on Youtube : Evidence: Nike Dream Crazy and Nike Dream Crazier
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälleSammanfattning : The aim with this study was to answer the question “What components in Nike’s viral ads on Youtube trigger emotions?”. The data was collected through a qualitative and descriptive research approach and the method was a combination of a poetic film analysis and Ducoffe’s Model of Advertising Value. LÄS MER
5. Tittar du på mig? : En kvantitativ studie om videomarknadsföring på Instagram
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Sociala medier är ett vanligt förekommande fenomen som används av allt fler människor världen över. På sociala medier ges både företag och privata användare möjlighet att publicera videoinnehåll. I linje med att video på sociala medier växt fram, har möjligheter att använda video i marknadsföringssyfte utvecklats. LÄS MER