Sökning: "viral marknadsföring och kund"
Hittade 3 uppsatser innehållade orden viral marknadsföring och kund.
1. Påverkar sociala medier kundens köpbeslut inför ett bostadsköp?
M1-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : .... LÄS MER
2. Att använda gerillamarknadsföring för att kommunicera ett företags värderingar
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakultetenSammanfattning : Gerillamarknadsföring är en typ av marknadsföring som består utav annorlunda och nytänkande marknadsaktiviteter med syfte att nå maximalt resultat genom minimalt med resurser. Målet är att skapa en unik, engagerande och tankeväckande effekt som skapar buzz, det vill säga ett spritt samtalsämne och viral spridning. LÄS MER
3. Viral Versus Direct Marketing : En kvalitativ studie om företags förhållningssätt till två strategier inom sociala medier
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : En ny värld har skapats med Internets möjligheter till marknadsföring med sociala medier i centrum. Det har satt marknadsföraren på okänd mark då sociala medier introducerar helt nya prövningar då konsumenten själv kan styra över det publicerade materialet som ett företag väljer att lägga ut. LÄS MER