Sökning: "viral marknadsföring och kund"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden viral marknadsföring och kund.

  1. 1. Påverkar sociala medier kundens köpbeslut inför ett bostadsköp?

    M1-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Valencia Ataseven; Aliana Khaled Mansour; [2020]
    Nyckelord :WOM; sociala medier; köpbeslut; viral marknadsföring och kund;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 2. Att använda gerillamarknadsföring för att kommunicera ett företags värderingar

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Amanda Gyllander; Elin Mörsare; [2018]
    Nyckelord :Gerillamarknadsföring; Gerillakampanj; Kampanj; Marknadsföring; Varumärke; Visuell identitet; Design; Koncept; Kanaloberoende marknadsföring;

    Sammanfattning : Gerillamarknadsföring är en typ av marknadsföring som består utav annorlunda och nytänkande marknadsaktiviteter med syfte att nå maximalt resultat genom minimalt med resurser. Målet är att skapa en unik, engagerande och tankeväckande effekt som skapar “buzz”, det vill säga ett spritt samtalsämne och viral spridning. LÄS MER

  3. 3. Viral Versus Direct Marketing : En kvalitativ studie om företags förhållningssätt till två strategier inom sociala medier

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Jelina Khoo; Denis Porobic; [2011]
    Nyckelord :Viral marknadsföring; Direkt marknadsföring; Social media marknadsföring; Word of mouth; Push Pull marknadsföring; Marketing and Communication; Socialnomics;

    Sammanfattning : En ny värld har skapats med Internets möjligheter till marknadsföring med sociala medier i centrum. Det har satt marknadsföraren på okänd mark då sociala medier introducerar helt nya prövningar då konsumenten själv kan styra över det publicerade materialet som ett företag väljer att lägga ut. LÄS MER