Sökning: "virtual brand community"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden virtual brand community.

  1. 1. Are likes as important for brands as it is for the teenager next door? : An explanatory study of how activity and engagement in social media as a brand community have an impact on attitude and repetitive purchases.

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Sofia Dahlgren; Christoffer Eriksson; Léa Tomasino; [2022]
    Nyckelord :Social media; activity; engagement; repetitive purchase; consumers´attitude; virtual brand community;

    Sammanfattning : Background: In recent years, the emergence of the internet and social networks have allowed consumers to interact and communicate quickly, this means that online social media-based brand communities are an important part of the market. However, does the engagement and activity on social media-based brand communities affect the consumers’ attitude and repetitive purchase?. LÄS MER

  2. 2. Outcomes of personal branding in a virtual third place : A qualitative study on streamer-viewer relationships on Twitch.tv

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Marcus Widell; Guzmán Marco; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Personal branding has been central to the marketing field of study for the past few decades, as its flexibility has found a place in professional, academic, and social contexts. The relationship between loyalty and customer satisfaction has been explored throughoutexisting literature, where the concept of customer delight, or the act of exceeding customer expectations, has recently been the subject of many conversations regarding its effects on loyalty. LÄS MER

  3. 3. "Vi säljer upplevelser" : En studie om hur motorcykelbranschen kan stärka sitt erbjudande över hela året genom en omnikanalstrategi

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Strand Henrik; Oskar Östlund; [2019]
    Nyckelord :Omnikanalstrategi; säsongsförsäljning; upplevelseekonomi; motorcykelbransch; touchpoints; CEM; CRM;

    Sammanfattning : Titel ”Vi säljer upplevelser” - En studie om hur motorcykelbranschen kan stärka sitt erbjudande över hela året genom en omnikanalstrategi   Nyckelord    Omnikanalstrategi, säsongsförsäljning, upplevelseekonomi, motorcykelbransch, touchpoints, CEM, CRM   Forskningsfråga På vilka sätt kan motorcykelbranschen med säsongsbetonad försäljning använda sig av en omnikanalstrategi för att stärka sitt varumärke och skapa erbjudanden genom hela året?   Syfte Syftet med studien är att öka kunskapen om hur MC-branschen kan använda en omnikanalstrategi som hjälper motorcykelåterförsäljare att stärka sitt varumärke och öka försäljningen och sina erbjudanden under hela året oberoende av säsong.   Metod Studien har använt en kvalitativ forskningsstrategi med ett abduktivt angreppssätt. LÄS MER

  4. 4. The Role of Online Brand Community and Social Networks in Corporate Brand Development: A focus on the machinery equipment industry

    L1-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jiewen Cheng; Maria Contreras; Thuy Duong Nghiem; [2019]
    Nyckelord :B2B companies; Online brand community; Social networks; Relationship marketing; Corporate brand building; Business and Economics;

    Sammanfattning : Purpose – This paper aims to explore online brand communities on social media platforms, built by B2B companies in the machinery equipment industry, and how these virtual spaces can contribute to relationship marketing and corporate brand building. Design/methodology/approach – The paper adopts both literature review and a multiple case study approach of two companies, Caterpillar and John Deere, in order to provide in-depth understanding and new insights. LÄS MER

  5. 5. Brand communities within esports : The interactions between esport organizations and consumers

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Markus Holmström; Larglind Sopaj; Douglas Nord; [2019]
    Nyckelord :esports; esport organizations; brand community; virtual brand community;

    Sammanfattning : Background:           In 2019, the esport industry is expected to become a billion-dollar                                  industry. This new industry has presented rapid growth in recent times                                  which has led to new organizations and companies being formed to                                  capitalize on this opportunity. LÄS MER