Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 110 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. LEARNING AND COLLABORATION VIA DIGITAL COMMUNICATION TECHNOLOGIES IN ECOVILLAGES A Study on Learning in Ecovillage Communities of Practice and Affordances of Virtual Immersive Learning Environments

    Master-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologi

    Författare :Eralp Erol; [2024-03-19]
    Nyckelord :ecovillages; learning; affordances; communities of practice; situated learning; immersive technologies; remote collaboration;

    Sammanfattning : Ecovillages are intentional residential communities aimed at improving human quality of life while protecting and regenerating the surrounding nature in order to create a more sustainable lifestyle based on cooperative culture and sharing (Dawson, 2006; GEN, n.d.b; Mychajluk, 2017). LÄS MER

  2. 2. “Då sitter vi där i våra rutor på Teams” : En komparativ fallstudie om kollektivt lärande inom team som arbetar helt eller delvis på distans

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för pedagogik och didaktik

    Författare :Maja Plars; Linnea Malmström; [2024]
    Nyckelord :Collective learning; distance work; virtual teams; community of practice; learning; Kollektivt lärande; distansarbete; virtuella team; praktikgemenskaper; lärande;

    Sammanfattning : Då det finns ett intresse för den kollektiva lärprocessen inom många organisationer är syftet med studien att undersöka hur processen sker och hur den påverkas inom team som arbetar helt eller delvis på distans. För att förstå vad som påverkar lärprocessen och hur den kan främjas har studien undersökt vilka förutsättningar för kollektivt lärande som finns i teamen, främst utifrån en teori om att praktikgemenskaper underlättar teamets lärande. LÄS MER

  3. 3. WORKPLACE LEARNING DURING COVIDPANDEMIC: EXPERIENCES, CHALLENGES & POSSIBLE SOLUTIONS

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande

    Författare :Elske Ruge; [2023-10-23]
    Nyckelord :Workplace learning; remote work; learning practices; case study;

    Sammanfattning : Background & Purpose: The learning context of a public transport company that shifted to remote work during the Covid-19 pandemic has been research3ed. The aim was to explore employees' experiences and their needs concerning organizational settings for workplace learning. LÄS MER

  4. 4. Lifelong learning at Scania and KTH : A qualitative study on community of practice as a learning method in contract education

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Lärande

    Författare :Felix Alin; [2023]
    Nyckelord :Lifelong learning; sustainability; contract education; community; community of practice; virtual communities; Livslångt lärande; hållbarhet; uppdragsutbildning; gemenskap; praxisgemenskap; virtuella gemenskaper;

    Sammanfattning : This degree project examines the feasibility of implementing a community of practice within the contract education course ”Sustainable Transport Systems” offered at KTH Royal Institute of Sweden in collaboration with Scania. This degree project aims to investigate if it would be possible to increase participation in the course by creating study circles led by circle leaders who have completed the course. LÄS MER

  5. 5. Beyond Pixels: Unveiling the Dangers of Feminized Virtual Avatars in Fashion : A Critical Visual Analysis of Shudu Gram and Miquela Sousa

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Tema Genus

    Författare :Robin Naomi van Halteren; [2023]
    Nyckelord :feminized virtual avatars; postcolonial theory; intersectionality; critical visual analysis; the Exotic Other;

    Sammanfattning : This research focuses on the use of feminized virtual avatars (FVAs) in the fashion industry and explores the risk of using FVAs for the appropriation and exploitation of marginalized communities and identities. Through a critical visual analysis of the virtual avatars Shudu Gram and Miquela Sousa, this study analyzes how they are made to represent gendered and racialized women’s bodies. LÄS MER