Avancerad sökning
Visar resultat 1 - 5 av 18 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. To Adopt or Not to Adopt, That is the Question: An Analysis of Drivers and Barriers for Adoption of Virtual Fitting Rooms in the Swedish online fashion retail market
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : The immense increase in returns amongst Swedish online fashion retailers has given rise to severe challenges, not least from a sustainability perspective. Several studies have shed light to Virtual Fitting Rooms (VFRs) as a potential solution for reducing online returns. LÄS MER
2. Att minska e-handelns returgrad : Hur medietekniska lösningar kan minska andelen returer
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)Sammanfattning : Eftersom e-handeln ökar och returgraden likaså har returer blivit ett av e-handelns största miljöproblem, särskilt inom modebranschen. Detta arbete syftar därför till att undersöka vad som påverkar den höga returgraden samt hur olika medietekniska lösningar såsom produkt-information, kundrecensioner, storleksguider och virtuella provrum kan minska returgraden. LÄS MER
3. Young adults' adoption to fashion brands use of extended reality technologies such as Virtual Clothing
Kandidat-uppsats, Jönköping University/IHH, FöretagsekonomiSammanfattning : Background: There is a noticeable digital shift in the fashion industry. COVID-19 Pandemic has acted as a great accelerator to the digital shift. Specifically retail is one of the industries that has grown more digitally oriented as a result of the global pandemic that hit the world in 2020 (Moneta & Sinclair, 2020). LÄS MER
4. Trådriktningens inverkan på plagget : Visuell skillnad mellan virtuellt och fysiskt plagg
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Detta är en kandidatuppsats i designteknik som innehåller en studie om hur flera kjolmodeller med olika trådriktningar skiljer sig virtuellt mot verkligt. På dagens modeföretag är de två främsta metoderna för avprovning verklig och virtuell som används i produktutvecklingsprocessen. LÄS MER
5. Understanding the Digital Future : Applying the Decomposed Theory of Planned Behaviour to the Generation Y's Online Fashion Purchase Intention while Creating and Using a Customised Avatar
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Abstract Purpose - The purpose of this master thesis is to research the Generation Y’s online purchase intention for fashion items while creating and using a customised avatar. Overall, the objective is to create a better understanding of this technology’s potential, formulate managerial implications for fashion businesses and strengthen business viability. LÄS MER