Sökning: "virtual games"

Visar resultat 1 - 5 av 155 uppsatser innehållade orden virtual games.

  1. 1. FOLAR: A FOggy-LAser Rendering Method for Interaction in Virtual Reality

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Tianli Zhang; [2020]
    Nyckelord :Computer Graphics; Volumetric Rendering; Virtual Reality; Particle System; Participating Media; Illumination; Real-time Rendering;

    Sammanfattning : Current commercial Virtual Reality (VR) headsets give viewers immersion in virtual space with stereoscopic graphics and positional tracking. Developers can create VR applications in a working pipeline similar to creating 3D games using game engines. LÄS MER

  2. 2. Är Det Möjligt Att Utveckla Ett Mobilt Spel Som Ökar En Spelares Motivation För Gångbaserad Träning?

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Teknik och samhälle

    Författare :David Ruland; [2020]
    Nyckelord :Augmented reality; gångbaserad träning; Virtual Reality; stegräknare; Pokémon Go; Power Walkie.;

    Sammanfattning : FitPet och Pokémon Go är två exempel på Augmented Reality mobila spel som resulterat i en ökad motivation för gångbaserat träning hos spelaren. Detta faktum leder till syftet för denna studie: att identifiera vilka tekniker och mobila spel som ökar en spelares fysiska rörelser, samt utifrån detta utveckla ett eget spel som ökar motivationen för gångbaserad träning. LÄS MER

  3. 3. Real-time Depth of Field with Realistic Bokeh : with a Focus on Computer Games

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Informationskodning

    Författare :Anton Christoffersson; [2020]
    Nyckelord :Depth of Field; Bokeh; Real-time Rendering; Computer Graphics; Computer Games; Master Thesis; Computer Science; Circularly Symmetric Convolution; Circle of Confusion; Lens Blur;

    Sammanfattning : Depth of field is a naturally occurring effect in lenses describing the distance between theclosest and furthest object that appears in focus. The effect is commonly used in film andphotography to direct a viewers focus, give a scene more complexity, or to improve aes-thetics. LÄS MER

  4. 4. VIRTUAL AND REAL

    Master-uppsats, Lunds universitet/Industridesign

    Författare :Yifan Li; [2019]
    Nyckelord :Arts and Architecture; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : According to the statistics from Programme for International Student Assessment (PISA) and Trends in International Mathematics and Science Study (TIMSS), a continuously declining trend is showed in Swedish kids' mathematical performance during recent years. In comparison with other OECD countries, the mathematical literacy of 15-year-old students in Sweden is almost below average. LÄS MER

  5. 5. How do people evaluate virtual goods in social media? The case of Dota 2

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Människa-datorinteraktion

    Författare :Denis Bulygin; [2019]
    Nyckelord :virtual-goods; virtual-consumption; online games; purchase; evaluation;

    Sammanfattning : Virtual purchases are the main source of revenue for developers of F2P games being a market with expected 17.4 billions of dollars volume in 2019. Despite the broad scope of research of virtual purchases, it is still unclear how the player evaluate non-functional goods. LÄS MER