Sökning: "virtual grasp"

Visar resultat 1 - 5 av 18 uppsatser innehållade orden virtual grasp.

  1. 1. Avatar Control using Eye-Tracking in Virtual Reality : A user study on the sense of embodiment, user experience and workload using a Unity3D Prototype

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Axel Goris; [2023]
    Nyckelord :Virtual Reality; Avatar Embodiment; Eye Tracking; User Experience; Accessibility; Virtuell Verklighet; Avatar förkroppsligande; Ögonspårning; Användarupplevelse; Tillgänglighet;

    Sammanfattning : This master’s thesis investigates methods for improving accessibility in virtual reality (VR), focusing on avatar control for individuals with limited mobility. VR offers an opportunity to help them with specific rehabilitation. LÄS MER

  2. 2. The "Ultimate" Metaverse - Tackling the opportunities and challenges of investing in a new world

    L3-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Erik Andrén; Therese Hermelin; Alice Pehrson; [2022]
    Nyckelord :Facebook; Meta; Metaverse; Ralph Lauren; Investment; Corporate Brand Management and Reputation; Business and Economics;

    Sammanfattning : It was a regular Thursday on October 28th in 2021 in the middle of the pandemic where humanity was going about in their everyday lives. However, Facebook CEO, Mark Zuckerberg had before witnessed a plethora of negative stories and reviews following the leak of Facebook ́s internal documents which portrayed the issues with the company. LÄS MER

  3. 3. Grasping Techniques With Hand Tracking in Virtual Reality and Its Effect on the Sense of Presence

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Sofia Blomgren; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Interactions in virtual reality are mostly done using handheld controllers, but hand motion tracking is becoming popular as an alternative. This study explores different types of grasping techniques with hand motion tracking, for objects that should be held in a specific way in order to be used. LÄS MER

  4. 4. Virtuella spelavatarer: könsstereotyper i League of Legends

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för ABM, digitala kulturer samt förlags- och bokmarknadskunskap

    Författare :Märta Perhag; Kristina Riley; [2021]
    Nyckelord :Game Avatars; Virtual world; Gender stereotypes; The Proteus Effect; Cybertype; Spelavatarer; Virtuell värld; Könsstereotyper; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : This thesis investigates if stereotypes and norms are projected in the virtual world. The study specifically aims to understand this through delving into the virtual game League of Legends to inquire if and, in that case, what gender stereotypes are used when constructing gaming avatars. LÄS MER

  5. 5. En exkursionsguide till Uppsala läns kvartärgeologiska landskapsutveckling

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Luft-, vatten- och landskapslära

    Författare :Linus Strömberg; Emil Henriksson; Axel Fremling; [2021]
    Nyckelord :Excursion guide; geology of Uppsala; quaternary; last glaciation; esker; Exkursionsguide; Uppsala geologi; kvartär; istiden; rullstensås;

    Sammanfattning : Detta kandidatarbete har haft som mål att ta fram en exkursionsguide för naturvetenskapsstudenter som är i ett tidigt stadie i deras utbildning och för den intresserade allmänheten. Syftet har varit att exkursionsguiden ska ge en översiktlig version av Uppsala läns kvartärgeologiska landskapsutvecklingsom är lätt för potentiella läsare att ta till sig. LÄS MER