Sökning: "virtual laboratories"
Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden virtual laboratories.
1. Men vad är det i bubblorna? : En kvalitativ studie med syftet att utveckla kunskaper om vilka hinder och möjligheter virtuella laborationer har som undervisningsmetod för elevers lärande av fotosyntesens reaktionshastighet.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknikSammanfattning : Denna studie syftade till att utveckla kunskaper om vilka hinder och möjligheter virtuella laborationer har som undervisningsmetod för elevers lärande av fotosyntesens reaktionshastighet. De frågor som studien syftade att svara på var hur elevers förståelse utvecklas genom samarbete med den virtuella laborationen och vilka kritiska aspekter av fotosyntesens reaktionshastighet en virtuell laboration kan synliggöra. LÄS MER
2. A Meta-narrative Review of Recent Advancements in Material Footprint Methodologies
Master-uppsats, KTH/Hållbar utveckling, miljövetenskap och teknikSammanfattning : The circular economy is a strategy that aims at closing material loops and lower resource consumption. Resource use indicators, like the material footprint, can play an important role in this transition. LÄS MER
3. Automation of High-accuracy Marking Tasks at MAX IV using the Quadrupedal Robot Spot
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Institutionen för reglerteknikSammanfattning : When installing new research equipment at the synchrotron research laboratory MAX IV, a final positional accuracy of tens of microns is usually needed. To obtain that accuracy, initial reference points must be placed within 2 mm from the nominal target points in CAD, in a process referred to as bluelining. LÄS MER
4. Virtual Reality (VR) inom ingenjörsutbildningar i Sverige - Möjligheter och utmaningar
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för data- och systemvetenskap; Mittuniversitetet/Avdelningen för data- och systemvetenskapSammanfattning : Virtual reality (VR) is a computer generated 3D representation of real- or fictional environments. VR can be used to create real-life simulations that allow users to experience being present in the environment that being simulated. VR is applied for the purpose of education and training. LÄS MER
5. On-demand virtual laboratory environments for Internetworking e-learning : A first step using docker containers
Master-uppsats, KTH/Kommunikationssystem, CoSSammanfattning : Learning Management Systems (LMSs) are widely used in higher education to improve the learning, teaching, and administrative tasks for both students and instructors. Such systems enrich the educational experience by integrating a wide range of services, such as on-demand course material and training, thus empowering students to achieve their learning outcomes at their own pace. LÄS MER