Sökning: "virtual life consumer"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden virtual life consumer.

  1. 1. Hur mycket av din integritet är du villig att ge upp? : En studie om användning och utveckling av virtuella assistenter

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Fanny Berggren; Emilia Majnovic; Derja Dilam; [2022]
    Nyckelord :Artificial intelligence; personal integrity; virtual assistants; information collection and development.; Artificiell intelligens; personlig integritet; virtuella assistenter; datainsamling och utveckling.;

    Sammanfattning : Den expansiva digitala utvecklingen har bidragit till nya avancerade produkter och tjänster, många av dessa hjälper oss med dagliga bestyr och underlättar vardagen. En virtuell assistent är en produkt som med hjälp av artificiell intelligens är designad för att förenkla vardagen. LÄS MER

  2. 2. Den utvecklande konsumentrollen : En komparativ studie av generation X och generation Z gällande individens perspektiv angående tankar om inköp av kläder

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Linnéa Hamrén; Rebecca Ludvigsson Svensson; [2018]
    Nyckelord :Konsumentroll; Generation X; Generation Z; Identitet; Rollidentitet; Grundad teori;

    Sammanfattning : Under de senaste 25 åren har det skett en utveckling av internet och i vilken omfattningen internet används (Handelns historia, u.å.). Detta har möjliggjort en ökad kommunikation och större möjligheter till konsumtion för individer, där fysiska butiker varit det dominerande alternativet tidigare. LÄS MER

  3. 3. Virtual- och augmented reality inom turism : En studie om tillämpning av teknikerna innan och under en resa

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Daniella Novakovic; Malin Sjögren; Josefine Carstens; [2018]
    Nyckelord :Tourism; virtual reality; augmented reality; implementation; tourist company; Turism; virtual reality; augmented reality; implementering; förstärkt verklighet; turistföretag;

    Sammanfattning : VR (Virtual Reality) är en datorsimulerad virtuell verklighet där användaren omsluts med ljud och bild och naturlagarna sätts ur spel. Användaren kan själv anpassa verkligheten efter egna behov och önskemål. Till skillnad från VR betraktas AR som ett visuellt system som förstärker vår verklighet med information och grafik. LÄS MER

  4. 4. How can the control and interaction principles be improved for games in virtual reality : A qualitative study to create interaction design guidelines that limits the effect of cybersickness

    Master-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)

    Författare :Carl-Arvid Ewerbring; [2015]
    Nyckelord :virtual reality; VR; interaction; controls; cybersickness; design; interaction design; immersion; presence; guideline; framework analysis;

    Sammanfattning : With new VR devices entering the consumer space, the interest in the industry is growing immensely. There is currently limited information regarding controls and cybersickness in VR and the available recommendations are narrow in their nature. LÄS MER

  5. 5. E-handeln är det nya svarta ...så var noga med hur du stylar den.

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Daniela Bolmsjö; Cajsa Dahlberg; [2013]
    Nyckelord :campaign; framing effects; e-store; regulatory orientation focus fit; consumer behavior;

    Sammanfattning : Ever since Internet revolutionized the world, e-stores and e-commerce has grown into becoming a natural part of consumer's everyday life. Much thanks to it's facilitative and time saving characteristics. Online, consumers are provided with a huge assortment and the opportunity to shop any time they like. LÄS MER