Sökning: "virtual platforms"

Visar resultat 1 - 5 av 140 uppsatser innehållade orden virtual platforms.

  1. 1. Machine Learning for Spatial Positioning for XR Environments

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Khaled Alraas; [2024]
    Nyckelord :Extended Reality; Machine Learning; Sensor Fusion; Spatial Data Accuracy Virtual Productions; Augmented Reality; Virtual Reality; Real-time Camera Tracking; Location-Based Services; Gaming Platforms; Sensor Integration;

    Sammanfattning : This bachelor's thesis explores the integration of machine learning (ML) with sensor fusion techniques to enhance spatial data accuracy in Extended Reality (XR) environments. With XR's revolutionary impact across various sectors, accurate localization in virtual environments becomes imperative. LÄS MER

  2. 2. Comparing the impact of using different platforms to test embedded systems: a case study

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för data- och informationsteknik

    Författare :Asiya Ismail Mohammad; Kamila Yosofi; [2023-09-27]
    Nyckelord :Embedded systems; Hardware devices; Virtualization; Emulator; Debugging embedded systems; Error signals; Test reports; Log Messages;

    Sammanfattning : Embedded systems testing is a vital step in the development and production of embedded devices. This process can assure developers that the embedded device performs as expected and there will be no harm brought to the user. Debugging embedded firmware is a very tricky and complicated process that engineers will undergo during development. LÄS MER

  3. 3. Beyond Formal Roles: A Balanced Leadership Approach to Leadership in Virtual Teams

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Ezinne Ugochi Edet; Olaitan Zainab Ogundipe; [2023-06-29]
    Nyckelord :Organizational structure; leadership; Virtual teams; Complexity leadership; Digital platforms;

    Sammanfattning : are becoming more complex such that they are beginning to branch out beyond the traditional top-down structures. Regardless of the structure of an organization, leadership seems to be a constant force that drives it to achieve set goals. LÄS MER

  4. 4. InclusiveRender A metaverse Engine prototype to support Accessible Environments for people with ASD

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Oscar Borg; Niklas Enberg; [2023]
    Nyckelord :metaverse; Autism Spectrum Disorder; Virtual Reality; Immersive Learning; Personalised Learning; Machine Learning; Accessibility;

    Sammanfattning : The metaverse has seen increased usages in its capabilities as an educational tool by immersing users in virtual scenarios. This technology is inaccessible for user groups that require higher degrees of accessibility and personalization, as most metaverse implementations do not adjust to the user’s needs. LÄS MER

  5. 5. Hur kan konsumentens returbeteende vid onlineköp minimeras med stöd från det digitala verktyget mobile augmented reality (MAR)? : En kvalitativ studie om hur mobile augmented reality (MAR) kan vara ett behjälpligt digitalt verktyg för att modifiera returbeteendet hos konsumenter vid onlineköp

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Sivan Dana; Alina Music; [2023]
    Nyckelord :E-commerce; fashion industry; digitization; virtual fitting rooms; Mobile Augmented Reality MAR ; return behavior; E-handel; modebranschen; digitalisering; virtuella provrum; Mobile Augmented Reality MAR ; returbeteende;

    Sammanfattning : Datum: 2023-05-31 Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 högskolepoäng Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet. Författare: Sivan Dana, Alina Music Titel: Hur kan konsumentens returbeteende vid onlineköp minimeras med stöd från det digitala verktyget mobile augmented reality (MAR)? Handledare: Sara Melén Hånell Nyckelord: E-handel, modebranschen, digitalisering, virtuella provrum, Mobile AugmentedReality (MAR), returbeteende Teoretisk utgångspunkt: The Theory of Planned Behaviour Syfte: Syftet med studien är att med hjälp av kvalitativ metod undersöka hur konsumentersreturbeteende kan minimeras med användning av Mobile Augmented Reality (MAR). LÄS MER