Sökning: "virtual reality VR"

Visar resultat 1 - 5 av 321 uppsatser innehållade orden virtual reality VR.

  1. 1. Cultural Heritage Reconstruction of the Cinema Flamman Using VR

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för data- och informationsteknik

    Författare :Joakim Burman; Jonathan Eksberg; Mirai Ibrahim; Tommi-Roy Karlsson; Johan Pettersson; Adam Rohdell; [2021-09-14]
    Nyckelord :Virtual Reality; User Experience; Cultural Heritage Preservation; Software Development; Game Design;

    Sammanfattning : Virtual reality is adopted in many areas such as the military, education, health care,and preservation of cultural heritage. This thesis will further explore the possibilityof cultural heritage preservation in virtual reality by reconstructing the environmentof the old and defunct cinema in Gothenburg named Flamman. LÄS MER

  2. 2. HUR SER ANSTÄLLDA INOM TILLVERKNINGSINDUSTRIN PÅ VR/AR SOM VERKTYG FÖR KOMPETENSUTVECKLING? - En kvalitativ intervjustudie

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / / Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap

    Författare :Michaela Olausson; Nathalie Bredby; [2021-08-24]
    Nyckelord :kompetens; kompetensutveckling; virtual reality; värdeskapande; tillverkningsindustrin;

    Sammanfattning : Kompetensutveckling är ett område det pratas mycket om, både i vardagen och i arbetslivet, och som är ett ständigt aktuellt ämne på dagens arbetsmarknad. Inom många branscher råder det kompetensbrist och arbetet med att säkerställa att organisationer har den kompetens som krävs är en viktig del i HR-arbetet. LÄS MER

  3. 3. Adapting to Accelerated Digitalization of Learning Services - A Single Case Study of Global Service Training at Volvo Buses

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :David Ryfors; Vanja Lieback; [2021-07-08]
    Nyckelord :Explicit knowledge; tacit knowledge; knowledge transfer; knowledge sharing; knowledge transformation; information and communication technologies ICTs ; digital learning; digital tools; gamification; virtual reality VR ; augmented reality AR ;

    Sammanfattning : This thesis aims to research the accelerated digitalization of learning services in a globalcontext. The thesis further aims to research how a multinational company can leverage digitalsolutions to add value for their aftermarket. To fulfill this aim, the research is conducted incollaboration with the global bus manufacturing company Volvo Buses. LÄS MER

  4. 4. En Jämförelse av För- och Nackdelar med VR och Tvådimensionell Visualisering inom Testning och Verifikation av Autonoma Fordonsfunktioner

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/JTH, Datateknik och informatik; Jönköping University/JTH, Datateknik och informatik

    Författare :Eivind Eriksson; Alfred Aronsson; [2021]
    Nyckelord :Virtuell verklighet; simulering; testning;

    Sammanfattning : The goal of this study is to compare the differences between Virtual Reality with a head mounted display and traditional, 2-dimensional monitors when used in simulation and testing. By conducting this comparison, the aim was to find out whether a visualization method that uses 3-dimensions as opposed to a method which only uses 2-dimensions, provides a better solution for viewing 3-dimensional data gathered from actual vehicles in real-world tests. LÄS MER

  5. 5. Förbättrat stridsvärde med Förstärkt verklighet

    M1-uppsats, KTH/Hälsoinformatik och logistik

    Författare :Vagif Mammadli; [2021]
    Nyckelord :augmented; reality; communication; combat; value; arcore; förstärkt; verklighet; kommunikation; stridsvärde; försvarsmakten; arcore;

    Sammanfattning : En skyttegrupp är en grupp av soldater inom Försvarsmakten vars huvuduppgift är att strida mot fienden på marken. Skyttegruppen leds av en gruppchef som bestämmer inbrytningspunkter, skjutgränser, markerar fientliga soldater och dirigerar hur skyttegruppen agerar i stridsförhållanden. LÄS MER