Sökning: "virtual reality ethics"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden virtual reality ethics.
1. A Framework for the Ethical Integration of Extended Reality InProduction Training : Considerations For SMEs in The ManufacturingIndustry
Master-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknikSammanfattning : Extended Reality (XR) technologies, including virtual reality (VR), mixed reality (MR) and augmented reality (AR), are increasingly being integrated into production training across various industries. As XR becomes more prevalent, ethical considerations surrounding its implementation become important. LÄS MER
2. The early stages of extended reality : An analysis of the opportunities and challenges faced by early stage businesses within the extended reality (XR) industry
Master-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : In recent years, the extended reality (XR) industry has witnessed remarkable growth, revolutionizing various sectors. The potential of XR to reshape industries and create new business opportunities has captured the attention of entrepreneurs and investors alike, leading to the emergence of numerous early stage businesses venturing into this exciting field. LÄS MER
3. Virtuell simulerad undervisning om språkutredning i speciallärarutbildningen : om lärande, etik och bedömningspraktik
Magister-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för lärarutbildningSammanfattning : Syftet med studien är att undersöka betydelsen av att använda virtuell simulerad undervisning (virtual reality, VR) i speciallärarutbildningen med specialisering mot språk-, skriv- och läsutveckling som alternativ och komplement till autentiska test med elever för att belysa lärande, etiska aspekter och bedömningsformen i en VR-miljö. Bakgrunden till studien är att speciallärarstudenterna behöver öva upp sina färdigheter i att genomföra språk-, skriv- och läsutredningar. LÄS MER
4. Employing immersion to communicate archaeology: A visitor-centered approach
Master-uppsats, Lunds universitet/ArkeologiSammanfattning : The present thesis examines how the museum visitor’s experience is being transformed by various developments and particularly by the advent of virtual reality technology. The research focused on identifying the problems of communicating the archaeological information to the museum audiences while highlighting best practices and proposing solutions. LÄS MER