Sökning: "virtual reality"

Visar resultat 1 - 5 av 541 uppsatser innehållade orden virtual reality.

  1. 1. Real-time Depth of Field with Realistic Bokeh : with a Focus on Computer Games

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Informationskodning

    Författare :Anton Christoffersson; [2020]
    Nyckelord :Depth of Field; Bokeh; Real-time Rendering; Computer Graphics; Computer Games; Master Thesis; Computer Science; Circularly Symmetric Convolution; Circle of Confusion; Lens Blur;

    Sammanfattning : Depth of field is a naturally occurring effect in lenses describing the distance between theclosest and furthest object that appears in focus. The effect is commonly used in film andphotography to direct a viewers focus, give a scene more complexity, or to improve aes-thetics. LÄS MER

  2. 2. Att träna elever i historical thinking genom museibesök

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Lärande och samhälle

    Författare :Rebecca Agronius; Dennis Börjesson Sundquist; [2020]
    Nyckelord :augmented reality; historical thinking; history education; history teaching; museum visit; virtual reality;

    Sammanfattning : The primary purpose of this research overview is to look into previous research on how teachers use physical or virtual visits to museums in order to stimulate learners’ historical thinking skills. In this paper we use Peter Seixas and Tom Morton’s (2013) definition of the framework historical thinking. LÄS MER

  3. 3. Navigation and assistance using Augmented Reality

    Master-uppsats, Lunds universitet/Ergonomi och aerosolteknologi

    Författare :Niclas Lövdahl; [2020]
    Nyckelord :Augmented Reality; Navigation; Spatial Computing; World in Miniature; Pathfinding; Magic Leap; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Mixed Reality (MR) is closing the gap between real and digital and is changing how we interact with digital content. Making physical objects a part of the user interface creates a direct mapping between virtual and reality and along with that emerges many design benefits. LÄS MER

  4. 4. Är Det Möjligt Att Utveckla Ett Mobilt Spel Som Ökar En Spelares Motivation För Gångbaserad Träning?

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Teknik och samhälle

    Författare :David Ruland; [2020]
    Nyckelord :Augmented reality; gångbaserad träning; Virtual Reality; stegräknare; Pokémon Go; Power Walkie.;

    Sammanfattning : FitPet och Pokémon Go är två exempel på Augmented Reality mobila spel som resulterat i en ökad motivation för gångbaserat träning hos spelaren. Detta faktum leder till syftet för denna studie: att identifiera vilka tekniker och mobila spel som ökar en spelares fysiska rörelser, samt utifrån detta utveckla ett eget spel som ökar motivationen för gångbaserad träning. LÄS MER

  5. 5. A virtual reality experiment on driving speed in smoke during a wildfire evacuation

    Master-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för Brandteknik

    Författare :Niklas Wetterberg; [2020]
    Nyckelord :VR; Driving; Speed Choice; Wildfire; WUI; Virtual Reality; Smoke; Evacuation; Reduced Visibility; Driving Simulation; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : This thesis investigates how individual driving behaviour during an evacuation is affected by the presence of smoke on the evacuation route. The thesis aims are to determine a correlation between the choice of speed and the density of the smoke, determine if there is a difference in choice of speed in relation to the previously driven road segment (in thicker or thinner smoke), and determine if the road positioning (specifically the lateral position in the cross section) is dependent on the smoke density. LÄS MER