Sökning: "virtual school"

Visar resultat 1 - 5 av 104 uppsatser innehållade orden virtual school.

  1. 1. Programmeringsundervisning i grundskolan och Makerspace-rörelsen : Vad ska läras ut och hur kan det läras ut?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)

    Författare :Johan Pettersson; [2024]
    Nyckelord :Computational thinking; computer programming; Makerspace; NTA; primary school; Datalogiskt tänkande; grundskola; Makerspace; NTA; programmering;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att beskriva och exemplifiera uppfattningar och tankar om datorkunskap och programmering inom grundskolan och Makerspace-rörelsen. Lärare, verksamhetsutvecklare och avdelningschef inom samma skolverksamhet samt, i jämförande syfte, en anställd på ett Makerspace intervjuades om deras uppfattning om datorkunskap och programmering. LÄS MER

  2. 2. Beyond Formal Roles: A Balanced Leadership Approach to Leadership in Virtual Teams

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Ezinne Ugochi Edet; Olaitan Zainab Ogundipe; [2023-06-29]
    Nyckelord :Organizational structure; leadership; Virtual teams; Complexity leadership; Digital platforms;

    Sammanfattning : are becoming more complex such that they are beginning to branch out beyond the traditional top-down structures. Regardless of the structure of an organization, leadership seems to be a constant force that drives it to achieve set goals. LÄS MER

  3. 3. Virtual Environments in Scholè : Beyond Learning

    Master-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för barndom, utbildning och samhälle (BUS)

    Författare :Ferasat Sahil; [2023]
    Nyckelord :virtual environments; education; Scholè; Virtual Educational Environment; formation;

    Sammanfattning : This thesis explores the educational potential of virtual environments, which are computer-generated spaces that allow users to have a sense of presence and interaction with simulated worlds. In this thesis, I argue that virtual environments are not merely tools for learning specific skills or knowledge, but can also enable formative experiences that contribute to the purpose of education as understood by contemporary educational theorists. LÄS MER

  4. 4. Hur kan konsumentens returbeteende vid onlineköp minimeras med stöd från det digitala verktyget mobile augmented reality (MAR)? : En kvalitativ studie om hur mobile augmented reality (MAR) kan vara ett behjälpligt digitalt verktyg för att modifiera returbeteendet hos konsumenter vid onlineköp

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Sivan Dana; Alina Music; [2023]
    Nyckelord :E-commerce; fashion industry; digitization; virtual fitting rooms; Mobile Augmented Reality MAR ; return behavior; E-handel; modebranschen; digitalisering; virtuella provrum; Mobile Augmented Reality MAR ; returbeteende;

    Sammanfattning : Datum: 2023-05-31 Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 högskolepoäng Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet. Författare: Sivan Dana, Alina Music Titel: Hur kan konsumentens returbeteende vid onlineköp minimeras med stöd från det digitala verktyget mobile augmented reality (MAR)? Handledare: Sara Melén Hånell Nyckelord: E-handel, modebranschen, digitalisering, virtuella provrum, Mobile AugmentedReality (MAR), returbeteende Teoretisk utgångspunkt: The Theory of Planned Behaviour Syfte: Syftet med studien är att med hjälp av kvalitativ metod undersöka hur konsumentersreturbeteende kan minimeras med användning av Mobile Augmented Reality (MAR). LÄS MER

  5. 5. Virtual Reality Substitute inWoodworking Education for Students with Physical Disabilities

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Linus Johansson; Robin Jensen; [2023]
    Nyckelord :Virtual Reality; Education; Teachers; Physical Disabilities; System Usability Scale; Woodworking;

    Sammanfattning : Physical disabilities hinder some students when performing physically demanding school subjects. Virtual reality could provide students with the maneuverability and accessibility which they lack. LÄS MER