Sökning: "virtual technology"

Visar resultat 1 - 5 av 1931 uppsatser innehållade orden virtual technology.

  1. 1. LEARNING AND COLLABORATION VIA DIGITAL COMMUNICATION TECHNOLOGIES IN ECOVILLAGES A Study on Learning in Ecovillage Communities of Practice and Affordances of Virtual Immersive Learning Environments

    Master-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologi

    Författare :Eralp Erol; [2024-03-19]
    Nyckelord :ecovillages; learning; affordances; communities of practice; situated learning; immersive technologies; remote collaboration;

    Sammanfattning : Ecovillages are intentional residential communities aimed at improving human quality of life while protecting and regenerating the surrounding nature in order to create a more sustainable lifestyle based on cooperative culture and sharing (Dawson, 2006; GEN, n.d.b; Mychajluk, 2017). LÄS MER

  2. 2. Virtual Test Cell : a Real-Time digital twin of an internal combustion engine

    M1-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för teknikvetenskap och matematik

    Författare :Rasmus Malmqvist; [2024]
    Nyckelord :Virtual Test cell; Digital twin; Software in the loop; Real-time;

    Sammanfattning : As the world is evolving faster and technology gets cheaper and more powerful, simulations are proving to be more and more beneficial. Simulations allow for faster development with less lead time between iterations which means that product versions can be released more often and at less cost. LÄS MER

  3. 3. Navigating the Remote Landscape: Practices and Perceptions of Remote IT Team Leaders : A Survey-Based Study on Team Leaders Working Remote in the European IT Industry

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Athanasios Pailas; [2024]
    Nyckelord :Remote; Virtual; Work; Team; Leaders; Leadership; Project; Management; Issues; Effects; Technostress; Anxiety; Practices; Perception; Productivity; Effectiveness; Software;

    Sammanfattning : The increasing prevalence of remote/virtual work arrangements, facilitated by advancements in technology, necessitates a deep understanding of the unique dynamics involved in managing remote teams. This master's thesis explored the role of leadership within remote/virtual working setups in the Information Technology industry in Europe. LÄS MER

  4. 4. Programmeringsundervisning i grundskolan och Makerspace-rörelsen : Vad ska läras ut och hur kan det läras ut?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)

    Författare :Johan Pettersson; [2024]
    Nyckelord :Computational thinking; computer programming; Makerspace; NTA; primary school; Datalogiskt tänkande; grundskola; Makerspace; NTA; programmering;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att beskriva och exemplifiera uppfattningar och tankar om datorkunskap och programmering inom grundskolan och Makerspace-rörelsen. Lärare, verksamhetsutvecklare och avdelningschef inom samma skolverksamhet samt, i jämförande syfte, en anställd på ett Makerspace intervjuades om deras uppfattning om datorkunskap och programmering. LÄS MER

  5. 5. Night Vision Goggle Simulation in a Mixed Reality Flight Simulator with Seamless Integrated Real World

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Sofia Sproge; [2024]
    Nyckelord :Night vision goggles; NVG; Mixed Reality; Flight simulator; Video see-through; VST; Color transfer algorithm; Seamless integration; Post processing;

    Sammanfattning : Night vision goggles (NVGs) are optical devices used to enhance human vision at low light conditions such as nighttime. The image seen through the goggles is brightened but with the consequence of introduced visual limitations and illusions. LÄS MER