Sökning: "virtuell identitet"

Visar resultat 11 - 15 av 27 uppsatser innehållade orden virtuell identitet.

  1. 11. Profilen och jag : En studie av användarprofiler och identitet på Steam

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)

    Författare :Roxana Pizarro; Marcus Unander; [2015]
    Nyckelord :användarprofiler; identitet; Steam;

    Sammanfattning : Internet och sociala medier har lett till att användare har fått möjligheter att dela med sig av information som i sin tur får representera dem i de olika virtuella miljöerna. Bland annat finns Steam som är en spelplattform med möjlighet att skapa samt ändra användarprofiler. LÄS MER

  2. 12. ADHD med andra - en kvalitativ studie om ensamhet och tillhörighet

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för socialt arbete

    Författare :Robert Alsterlind; [2014-08-25]
    Nyckelord :ADHD; Stigmatisering; abstrakt och konkret socialitet; ensamhet;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att skapa en socialpsykologisk studie om hur det kan vara att leva och växa upp med ADHD som ung. Sociala processer och interaktionens betydelse lyfts fram för att diskutera upplevelser av ensamhet, stigmatisering och tillhörighet. LÄS MER

  3. 13. Etik, digitalisering och den professionella rollen

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Markus Granlund; Sacha Milo; [2014]
    Nyckelord :Etik; informationsarkitektur; Internet; Sociala nätverk; Mänskligt beteende i en virtuell värld;

    Sammanfattning : Ny teknik utvecklas dagligen och ger upphov till nya möjligheter för användaren. Med tanke på teknikutvecklingens framfart kan de etiska aspekterna ibland försummas. Syftet med uppsatsen är att lokalisera etiska problemställningar som uppkommer vid utövandet av yrkesrollen informationsarkitekt. LÄS MER

  4. 14. Värdet av en Virtuell Relation : Aktivitet i förhållande till kontext – Spotify ur ett praktikperspektiv

    Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Hugo Rückert; Magnus Johnson; [2013]
    Nyckelord :practice theory; value-­in-­use; affordance; activity; value-­in-­context; action research; cultural industries; online services; freemium-­pricing model; virtual relations; praktikteori; värdeskapande; affordans; aktivitet; värde i kontext; aktionsforskning; kulturell industri; online-­tjänster; freemium; virtuella relationer;

    Sammanfattning : The increased interest in relationship marketing and the potential of the Internet as a platform for relationship building activities have given rise to new ways for companies to interact with their customers, such as services based on a freemium pricing model. Based on the premise that relationships are processes consisting of interactive moments of value-creating activities, value is considered subjective, relative and dependent on the context in which the activity takes place. LÄS MER

  5. 15. Multiview Landmark Detection forIdentity-Preserving Alignment

    Master-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)

    Författare :Pere Barba Ferrer; [2013]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Face recognition is a fundamental task in computer vision and has been an important field of study for many years. Its importance in activities such as face recognition and classification, 3D animation, virtual modelling or biomedicine makes it a top-demanded activity, but finding accurate solutions still represents a great challenge nowadays. LÄS MER