Sökning: "virtuell utvärdering"

Visar resultat 1 - 5 av 43 uppsatser innehållade orden virtuell utvärdering.

  1. 1. Optimization of the Cloud-Native Infrastructure using Artificial Intelligence

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Animesh Singh; [2023]
    Nyckelord :Artificial Intelligence; Test Channel Build; Test Channel Scheduling; Artificiell intelligens; Byggning av testkanal; Schemaläggning av testkanal;

    Sammanfattning : To test Cloud RAN applications, such as the virtual distributed unit (vDU) and centralized virtual unit (vCU), a test environment is required, commonly known as a “test bed” or “test channel”. This test bed comprises various cloudnative infrastructures, including different hardware and software components. LÄS MER

  2. 2. Optimizing Realistic 3D Facial Models for VR Avatars through Mesh Simplification

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Beiqian Liu; [2023]
    Nyckelord :Mesh Simplification; Virtual Reality; Realistic Avatars; 3D Face Reconstruction;

    Sammanfattning : The use of realistic 3D avatars in Virtual Reality (VR) has gained significant traction in applications such as telecommunication and gaming, offering immersive experiences and face-to-face interactions. However, standalone VR devices often face limitations in computational resources and real-time rendering requirements, necessitating the optimization of 3D models through mesh simplification to enhance performance and ensure a smooth user experience. LÄS MER

  3. 3. Moving Beyond Two Dimensions : An Evaluation of Four Different Three-Dimensional Locomotion Interfaces for Virtual Reality

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Erik Meurk; [2023]
    Nyckelord :virtual reality; locomotion; three dimensional; virtuell verklighet; rörelse; tre dimensioner;

    Sammanfattning : This paper presents a comparative evaluation of four 3D locomotion interfaces in virtual reality: Slider, Teleport, Point & Tug, and Arm-Cycle. The study employed a mixed methods approach to assess their performance using a token-collecting task in a virtual environment with obstacles, focusing on efficiency, spatial awareness, usability, task load, presence, and cybersickness. LÄS MER

  4. 4. Krav och metoder för insamling av data för maskinlärning inom svensk byggindustri : En utforskning av behov och anpassning av dataset

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och naturresurser

    Författare :Isabell Larsson; [2023]
    Nyckelord :Maskinlärning; Datorseende; AI; dataset; datainsamling; AI inom svensk byggindustri; Svensk byggindustri;

    Sammanfattning : Ur ett pågående forskningsprojekt om artificiell intelligens (AI) har ett behov vuxit fram att hitta en metod för datainsamling inom svensk byggkontext, detta examensarbete hade som syfte är att uppfylla det behovet. Forskningen är inom området maskinlärning (ML) och dataseende (CV) i bygg och anläggningsbranschen. LÄS MER

  5. 5. Comparative Analysis of Spatiotemporal Playback Manipulation : Evaluating Desktop Environments versus Immersive Head-Mounted Virtual Reality Environments

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Andreas Wrife; [2023]
    Nyckelord :virtual reality; surgical simulations; external ventricular drainage; motion capture; interaction controls; virtuell verklighet; kirurgiska simuleringar; extern ventrikeldränage; motion capture; interaktionskontroller;

    Sammanfattning : Virtual Reality (VR) is a creative tool that enables immersive learning, planning and training of surgical operations. Extensive research has been conducted in multiple surgical specialities where VR has been utilized, such as spinal neurosurgery. However, cranial neurosurgery remains relatively unexplored in this regard. LÄS MER