Sökning: "virtuell verklighet vr"
Visar resultat 1 - 5 av 113 uppsatser innehållade orden virtuell verklighet vr.
1. Kan VR-stödd undervisning bidra till förbättrade elevresultat?
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Mitt arbete handlar om VR (virtuell verklighet) och vilka möjliga fördelar det bidrar till undervisningen i grundskolan. Jag har inriktat mig på att studera VR-teknikens effekter och syftet med denna undersökning har varit att få reda på huruvida lärande resultat och utbildningen kan förbättras med hjälp av VR samt vilka utvecklingsmöjligheter det finns för undervisningen. LÄS MER
2. Cybersickness in a Virtual and Mixed Reality Flight Simulator With a Video See-Through Head-Mounted Display
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : The Swedish Air Force Combat Simulation Centre (FLSC) is investigating how immersive technologies can be used with flight simulators. Cybersickness is sickness-like effects experienced when immersed in virtual environments using head-mounted displays. LÄS MER
3. Moving Air : A Comparative Study of Physical Controllers and Hand Tracking in Virtual Reality
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Onboarding is a procedure used to familiarize new employees with the details of a new industry, and VR and AR training are increasingly being used for role-specific medical field experiences. This study aims to explore the affordances and challenges of a task-specific shaped controller vs. a regular controller in a VR training scenario. LÄS MER
4. Virtuell verklighet och resebeteende : En kvalitativ studie i flygresenärers inställning till virtuella resor
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/TurismvetenskapSammanfattning : Virtual reality, or VR, is a 3D technology that has become increasingly common, and in connection with the covid-19 pandemic, travel in VR was also launched. The purpose of our study is to shed light on the impact of virtual reality on Swedish air travelers’ travel behavior, by studying their attitude towards future air travel in relation to virtual travel. LÄS MER
5. Optimizing Realistic 3D Facial Models for VR Avatars through Mesh Simplification
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : The use of realistic 3D avatars in Virtual Reality (VR) has gained significant traction in applications such as telecommunication and gaming, offering immersive experiences and face-to-face interactions. However, standalone VR devices often face limitations in computational resources and real-time rendering requirements, necessitating the optimization of 3D models through mesh simplification to enhance performance and ensure a smooth user experience. LÄS MER