Sökning: "virtuella marknader"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden virtuella marknader.
1. Non-Fungible Token: Upplevt ägandeskap av digital virtuell konst
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologiSammanfattning : Non-Fungible Token (NFT) har genom sitt framträdande i digitala medier skapat ett större intresse för digital virtuell konst. Möjligheten att kunna ge digitala virtuella tillgångar ett unikt ägandeskap genom NFT-tekniken har förändrat hela marknaden för digital virtuell konst. LÄS MER
2. Köp inuti app - en generationsfråga? : Vad motiverar konsumenter till att utföra köp genom mikrotransaktioner?
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : Abstrakt Titel: Köp inuti app - En generationsfråga? Författare: Douglas Mossenberg & Hugo Nyrell Handledare: Ulf Aagerup Bakgrund: Sedan slutet av 00-talet har större delen av världen tillgång till höghastighetsinternet och människans digitala närvaro är större än någonsin. Web 2. LÄS MER
3. Hur skapas marknader av deltagare i virtuella världar?
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
4. Virtuella samarbeten -hur gör vi dem framgångsrika?
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : Ett par år in på 2000-talet präglas företagen av större marknader, globalisering och ökat fokus på IT. Mycket pengar går åt till resor världen över när man öppnar kontor, besöker fabriker eller utökar sina marknader. Man arbetar i globala team och utnyttjar kunskaper och erfarenheter som andra kulturer har. LÄS MER
5. IT för att bygga nätverk : Att komplettera personliga relationer med IT
Kandidat-uppsats, IHH, InformatikSammanfattning : Globalization has lead to evolvement of teamwork between companies and their customers. One reason for this change is the growth of the IT community and the propagation of the Internet. This in turn has lead to faster communication within business networks and also a higher degree of integration between companies. LÄS MER