Sökning: "virtuella medier"

Visar resultat 11 - 15 av 74 uppsatser innehållade orden virtuella medier.

  1. 11. Sociala mediers effekter på unga män : En kvalitativ studie om hur välbefinnandet hos unga män påverkas av de sociala medierna Facebook och Instagram

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för hälsovetenskaper

    Författare :Cajsa Mörk; Ida Gibson; [2021]
    Nyckelord :Self-esteem; well-being; young men; social media; Självkänsla; välbefinnande; unga män; sociala medier;

    Sammanfattning : Människan är i stort behov av socialt samspel, att känna sig sedd och uppskattad i den sociala omvärlden samt undvika att bli exkluderad från samhället. Idag lever människan i två parallella världar då människan vistas i det verkliga rummet och i det virtuella rummet. LÄS MER

  2. 12. En idrottsarena bortom det fysiska rummet : En studie kring besökares förväntningar av en virtuell arena inklusive avgörande nyckelfaktorer för användarens avsikt att besöka den virtuella arenan

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)

    Författare :Ebba Lagergren; [2021]
    Nyckelord :Virtual arena; Virtual reality VR ; Sport media consumption SMC ; Technology acceptance; Spectatorship; UTAUT; UTAUT 2; Virtuell arena; Virtual reality VR ; Sport media consumption SMC ; Teknikacceptans; Åskådare; UTAUT; UTAUT 2;

    Sammanfattning : Utveckling inom digitala- och sociala medier håller på att omdefiniera hur åskådarskap kommer se ut i framtiden. I kombination med en pandemi och en global klimatkris ställer det nya krav på hur sportarenor kan generera besökare till sina evenemang. LÄS MER

  3. 13. Köp inuti app - en generationsfråga? : Vad motiverar konsumenter till att utföra köp genom mikrotransaktioner?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Hugo Nyrell; Douglas Mossenberg; [2021]
    Nyckelord :Konsumentbeetende; mikrotransaktioner; köp inuti app; DLC; skins; loot box; motivation;

    Sammanfattning : Abstrakt Titel: Köp inuti app - En generationsfråga?  Författare: Douglas Mossenberg & Hugo Nyrell Handledare: Ulf Aagerup  Bakgrund: Sedan slutet av 00-talet har större delen av världen tillgång till höghastighetsinternet och människans digitala närvaro är större än någonsin. Web 2. LÄS MER

  4. 14. Att vara eller icke vara : - Kan virtuella influencers upplevas som autentiska på sociala medier?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Amanda Ek; Mia Åhlander; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Titel: Att vara eller icke vara - Kan virtuella influencers upplevas autentiska på sociala medier? Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Amanda Ek och Mia Åhlander Handledare: Jonas Molin och Lars-Johan Åge  Datum: 2021 - Maj Syfte: Studiens syfte är att undersöka om konsumenter kan uppleva virtuella influencers som autentiska i marknadsföring som sker på sociala medier med fokus på nytänkande och yngre konsumenter.  Metod: Studien har en kvantitativ metod med en deduktiv ansats. LÄS MER

  5. 15. Skyltdocka eller vän? En kvalitativ intervjustudie om virtuella influencers som marknadsförare på Instagram

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Johanna Malmström; Jasmin Johansson; [2020]
    Nyckelord :Virtuella influencers; influencer marketing; varumärkeskommunikation; sociala medier; Social Sciences;

    Sammanfattning : I takt med att konsumenter får allt större valmöjligheter ställs också högre krav på varumärken att arbeta strategiskt med sin varumärkeskommunikation. Influencer marketing i sociala medier har därför de senaste åren ökat i popularitet, med förhoppning att det inflytande en influencer har ska påverka konsumenters attityd gentemot varumärket positivt. LÄS MER