Sökning: "virtuella medier"
Visar resultat 16 - 20 av 74 uppsatser innehållade orden virtuella medier.
16. Den virtuella lekplatsen : En kvalitativ studie om fritidslärares syn på sociala mediers påverkan på elevers relationer i fritidshem
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Barn- och ungdomsvetenskapliga institutionenSammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka hur lärare på fritidshem upplever att sociala medier påverkar elevers relationer, vilka för- och nackdelar det finns med dessa, samt hur fritidslärare ser på sin egen samt vårdnadshavarnas roll i elevernas sociala medie-användande. Insamlingen av empiriskt material har skett via intervjuer av fritidslärare som arbetar på sju olika skolor i Stockholms innerstad och förorter. LÄS MER
17. Möjligheter och hinder för didaktisk design i det virtuella rummet : En kvalitativ studie om bildlärares syn på, och implementering av bloggar som pedagogiska verktyg i bildundervisningen
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)Sammanfattning : Studies syfte är att undersöka på vilka sätt tre bildlärare använder sig av bloggar i undervisningen samt vilka möjligheter och hinder de ser med bloggen som bildpedagogiskt verktyg. Studien är genomförd utifrån ett designteoretiskt, multimodalt och sociokulturellt perspektiv på lärande. LÄS MER
18. Att välja rätt medium : En studie om olika virtuella mediers påverkan på kommunikationen inom globala virtuella team
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Globala virtuella team (GVT) utgör ett konkurrenskraftigt alternativ till traditionella internationella uppdrag och blir därmed allt vanligare, inte minst i kölvattnet av covid-19- pandemin. Denna utveckling riskerar dock att bli på bekostnad av den interna kommunikationens effektivitet. LÄS MER
19. Fake it and you'll make it? : En jämförande studie om en mänsklig- och en virtuell influencers effekt på konsumenters varumärkesattityd och köpintention
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Syfte: Syftet är att undersöka skillnaden mellan en mänsklig influencer och en virtuell influencers effekt på en konsuments varumärkesattityd och köpintention när ett varumärke marknadsförs på sociala medier. Metod: Studien tillämpar en kvantitativ forskningsmetod med en deduktiv ansats. LÄS MER
20. INFLUENCERN 2.0 – FRÅN REELL TILL VIRTUELL - En kvantitativ innehållsanalys av den virtuella influencern Miquela Sousas Instagramkonto
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Syfte: Studiens syfte är att undersöka hur den virtuella influencern Miquela Sousas persona tar form på det sociala mediet Instagram. Teori: Det teoretiska ramverket består av Goffmans dramaturgiska perspektiv samt visuella verktyg för innehållsanalys. LÄS MER