Sökning: "virtuella miljöer"

Visar resultat 1 - 5 av 122 uppsatser innehållade orden virtuella miljöer.

  1. 1. Comparing Gaze Cues: Avatars versus Humans in Allocating Visual Attention : Eye Tracking Case Study

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Julius Albiz; [2023]
    Nyckelord :Gaze Cue; eye tracking; mixed-method; case study; Gaze Cue; eye tracking; mixad metod; fallstudie;

    Sammanfattning : When designing websites or applications, being able to allocate visual attention to specific parts of an interface is important. One powerful tool that can be used for this is Gaze Cues, which is a social cue that makes use of gaze direction to allocate visual attention in the same direction. LÄS MER

  2. 2. Cybersickness in a Virtual and Mixed Reality Flight Simulator With a Video See-Through Head-Mounted Display

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Christian K. K. Lindberg; [2023]
    Nyckelord :cybersickness; virtual reality; mixed reality; flight simulator; military; cybersjuka; virtuell verklighet; blandad verklighet; flygsimulator; militär;

    Sammanfattning : The Swedish Air Force Combat Simulation Centre (FLSC) is investigating how immersive technologies can be used with flight simulators. Cybersickness is sickness-like effects experienced when immersed in virtual environments using head-mounted displays. LÄS MER

  3. 3. Fingerbaserad navigering i virtuella 3D-miljöer : En utvärdering av fingerstyrning som alternativ till tangentbordet

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Gävle/Datavetenskap

    Författare :Max Grindebäck; [2023]
    Nyckelord :Leap Motion; natural user interfaces; 3D-navigation; hand tracking;

    Sammanfattning : Navigering i virtuella 3D-miljöer har varit möjligt i många år och sker vanligtvis i samband med till exempel spel och 3D-modellering. Till en persondator används nästan alltid en datormus och ett tangentbord. Musen har visats vara lätthanterlig vid rotering av vyn och kommer inte att vara fokuset i studien. LÄS MER

  4. 4. Room Impulse Response Interpolation

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Daníel Thor Wilcox; [2023]
    Nyckelord :Virtual Acoustics; Machine Learning; Signal Processing; Room Impulse Response; Virtuell Akustik; Maskininlärning; Signalbehandling; rumsimpulssvar;

    Sammanfattning : In Virtual Reality (VR) systems, the incorporation of acoustics allows for the generation of audio-visual stimuli, facilitating applications in engineering, architecture, and design. The goal of virtual acoustics is to create a realistic sound field in continuous space. LÄS MER

  5. 5. Masking revealing hardware attributes in the source code of a hypervisor : A study exploring strategies to hide the identity of virtual environments during malware analysis

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Kevin Engström; Robin Lenz; [2023]
    Nyckelord :Sandbox detection; analysis evasion; virtual environment; masking;

    Sammanfattning : Background: Malware is responsible for a significant part of the ever increasing cost of cyberattacks. Malware analysis is an important part in minimizing these costs. LÄS MER