Sökning: "virtuella produkter"
Visar resultat 11 - 15 av 48 uppsatser innehållade orden virtuella produkter.
11. Pay to win : En studie om mikrotransaktioners förändring av upplevelsen i onlinespel
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : Spel är en av de största underhållningsbranscherna, vilket ger utvecklare möjlighet till stor lönsamhet. Syftet med denna studie är att identifiera faktorerna för varför spelare känner behov avatt göra köp av virtuella produkter i onlinespel och hur det kommer att påverka spelupplevelsen. LÄS MER
12. Evaluating Temporal Decoupling in a Virtual Platform
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : To capture the market in the field of SoC, the companies have to launch their product ahead of their competitors. Virtual platforms allow the building and testing of software before the hardware is available, so the hardware and software development can take place in parallel and reduce the time to market. LÄS MER
13. IoT Pentesting: Obtaining the Firmware of a Smart Lock
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Consumer Internet of Things (IoT) has become increasingly popular over the past years and continues to grow with virtual assistants, wearable devices and smart home appliances. Within the consumer IoT market, smart locks have gained popularity. Smart locks offer the consumers a convenient way of handling keys and access to their home. LÄS MER
14. Investigation of Methods and Tools to Profile a Virtual Platform
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : In the embedded system development industry, virtual platforms are used heavily for emulating the target hardware to shorten the testing phase and obtain a faster time-to-market for the product. To make the virtual platforms better performing in respect of time, an increased observability of the system is necessary. LÄS MER
15. Augmented Reality och vägen mot mer informerade E-handelsköp : En studie om Augmented Reality och dess bidrag till konsumenters köpprocess
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologiSammanfattning : E-handeln har vuxit snabbt och konsumenterna värdesätter bekvämligheten, det stora utbudetoch möjligheten att handla dygnet runt. E-handelns tillväxt har lett till ett ökande antalleveranser och returer. Det ökande antalet returer tyder på en osäkerhet hos konsumenternasom beror på bristfällig information i köpprocessen. LÄS MER