Sökning: "virtuella produkter"
Visar resultat 6 - 10 av 48 uppsatser innehållade orden virtuella produkter.
6. Kundintresset för blockkedjeimplementation i försörjningskedjor : En enkätundersökning av konsumentens uppfattade värde av produktspårning
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för informationssystem och –teknologiSammanfattning : Vad som anses vara en effektiv försörjningskedja är något som ändras med tiden. I dagens så kallade virtuella integration finns problem med att informationshantering mellan företagen inte alltid är tillräckligt bra för att maximera vinsten och nyttan för alla parter. LÄS MER
7. Storleksstrategier inom svenska modeföretag : och dess påverkan på kunders syn på storlekar och passform
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Kläder i samma storlek från samma företag kan skilja sig radikalt mot varandra men det kan även skilja sig mellan olika företag. Som konsument kan du beställa samma storlek från två olika företag och motta produkter som skiljer sig stort i upplevd passform. LÄS MER
8. Användningsområden för virtuell verklighet i tidiga faser av produktutvecklingsprocessen för modulära produkter
Master-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknikSammanfattning : There is an ongoing technological shift with electromobility, automation and connectivity, which affects the development of heavy vehicles such as excavators, wheel loaders and pavers. These vehicles can be referred to as cyber-physical systems (CPS). LÄS MER
9. En ny digital verklighet? : En studie om konsumenters attityd till den digitala utvecklingen av virtuella produkter inom modebranschen
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Jämfört med Sverige har andra länder, exempelvis Kina, kommit längre i den digitala utvecklingen. För att få en bild av hur individer ställer sig till digitaliseringen ämnar följande undersökning att studera svenska konsumenters attityder till den digitala utvecklingen av virtuella produkter i modebranschen samt användningen av dessa på digitala plattformar. LÄS MER
10. Hur mycket av din integritet är du villig att ge upp? : En studie om användning och utveckling av virtuella assistenter
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Den expansiva digitala utvecklingen har bidragit till nya avancerade produkter och tjänster, många av dessa hjälper oss med dagliga bestyr och underlättar vardagen. En virtuell assistent är en produkt som med hjälp av artificiell intelligens är designad för att förenkla vardagen. LÄS MER