Sökning: "virtuella resor"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden virtuella resor.

  1. 1. Virtual meetings in practice: a case study within an organization

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Emelie Hensfelt; [2020]
    Nyckelord :Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Utifrån samhällseffekterna av coronaviruset har allt fler verksamheter börjat använda sig av distansmöten. Närmare bestämt har många möten inom organisationer överförts till en digital dimension så att anställda kan kommunicera virtuellt (med virtuella möten). LÄS MER

  2. 2. Investigating presence in remote meetings; a case study testing extended reality (XR) technology

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Olivia Almgren; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : During times with global pandemics and climate change, the need for companies to be able to conduct their business without travelling is essential. Upholding social distancing and complying to restrictions on travel both globally and nationally have not only forced everyone to conduct their business from home but to do so regardless of technological maturity. LÄS MER

  3. 3. Virtual Reality för Offentliga Miljöer : Utformning av en självgående VR-installation

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Design och formgivning

    Författare :Sofie Notstrand; [2019]
    Nyckelord :VR; HTC Vive; virtual reality; världsarv; kulturhistoria; hälsingegård; designprocess; VR-utställning; offentlig miljö; säkerhet; tillgänglighet; teknik; innovativ; Bortom Åa; hållbarhet;

    Sammanfattning : Mitt examensarbete är genomfört som en undersökande designprocess, vars syfte är att undersöka vilka krav en VR-upplevelse, med hög immersion, ställer på den fysiska miljön för att sedan omsätta dessa krav i ett färdigt koncept av ett fysiskt rum som ska fungera självgående. Med det fysiska rummet syftar jag till det verkliga rummet i vilket det virtuella rummet finns tillgängligt att uppleva via VR-utrustning. LÄS MER

  4. 4. Resor – i virtuella eller verkliga världar. En studie om hur virtual reality kan påverka varumärken i resebranschen

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Lina Ludwigson; [2017]
    Nyckelord :Virtual Reality; Resa; Thomas Cook; Varumärke; Marknadsföring;

    Sammanfattning : Studien undersöker hur virtual reality-filmer från Thomas Cooks app ”Holiday 360” kan påverka konsumentens inställning till varumärket. Uppsatsen redovisar intervjupersonernas upplevelser av två VR-filmer i förhållande till en av Thomas Cooks 2D-filmer och tar upp aspekter som associationer till varumärket före, emellan och efter filmvisningarna, deras uppleva närvaro i den virtuella omgivningen samt reflektioner kring om och i så fall hur appen kan fylla en funktion för respondenten. LÄS MER

  5. 5. Kommer den fysiska resebyrån att överleva? : En undersökning om konkurrensen mellan den fysiska och virtuella resebyrån

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Anna Wang; Ingemar Weiner; [2016]
    Nyckelord :Travel agency; physical travel agency; virtual travel agency; Internet; online.; Resebyrå; fysisk resebyrå; virtuell resebyrå; Internet; online.;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är att undersöka hur det kommer sig att den fysiska resebyrån finns kvar och hur framtiden ser ut hos dessa i och med teknologins snabba framväxt.  Metod: Denna studie utgår ifrån en kvalitativ metod. LÄS MER