Sökning: "virtuellt ljud"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden virtuellt ljud.

  1. 1. Acoustic Radiation Of An Automotive Component Using Multi-Body Dynamics

    Master-uppsats, KTH/Fordonsdynamik

    Författare :Shayan Aghaei; [2020]
    Nyckelord :NVH; Acoustic Simulation; Multibody Dynamics; Automotive;

    Sammanfattning : An important facet of creating high-quality vehicles is to create components that are quiet and smooth under operation. In reality, however, it is challenging to measure the sound that some automotive components make under load because it requires specialist facilities and equipment which are expensive to acquire. LÄS MER

  2. 2. Virtual- och augmented reality inom turism : En studie om tillämpning av teknikerna innan och under en resa

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Daniella Novakovic; Malin Sjögren; Josefine Carstens; [2018]
    Nyckelord :Tourism; virtual reality; augmented reality; implementation; tourist company; Turism; virtual reality; augmented reality; implementering; förstärkt verklighet; turistföretag;

    Sammanfattning : VR (Virtual Reality) är en datorsimulerad virtuell verklighet där användaren omsluts med ljud och bild och naturlagarna sätts ur spel. Användaren kan själv anpassa verkligheten efter egna behov och önskemål. Till skillnad från VR betraktas AR som ett visuellt system som förstärker vår verklighet med information och grafik. LÄS MER

  3. 3. Exploring technology and design for interactive TV on tvOS : A game show as an example

    Master-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)

    Författare :Magnus Westlund; [2016]
    Nyckelord :Interactive TV; iTV; interactive video; first-screen interactive TV; tvOS; Apple TV;

    Sammanfattning : This project explores the ability to use “smart” media devices for the TV set as platforms for interactive TV shows. The research approach was research-based design where a prototype was designed, developed, and evaluated with user tests. LÄS MER

  4. 4. Vem är morgondagens berättare i Värmland? : En fallstudie om förhållandet mellan Värmlandsstrategin, Visit Värmlands besökssida ochsociala media.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation

    Författare :Sebastian Eriksson; [2014]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Sammanfattning Denna studie började med ett antal intryck som tydde på att Visit Värmland skulle kunna iscensätta ett ” virtuellt upplevelselandskap” i vilket medlemmar och besökare skulle kunna sprida berättelser om aktiviteter efter individuella intressen i fritidsrum längs virtuella stigar inom ramen för Värmlands officiella besökssida. Mitt syfte och mål blev att försöka besvara följande frågeställningar: ” vilka är styrkorna i Värmlandsstrategin 2014-2020 som Visit Värmland ska använda till att försöka locka besökare till det värmländska upplevelselandskapet? ”, ” hur ska Visit Värmland kunna locka besökare till ett ekologiskt hållbart resande?” och ” hur skulle Visit Värmland kunna skapa förutsättningar för sina medlemmar och besökare att bli medskapare till ett hållbart virtuellt upplevelselandskap i Värmland? ”. LÄS MER

  5. 5. En social uppsats : En studie i kampanjskapande på Facebook utifrån projektledare och publik.

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Jonas Johansson; Robert Fant; [2013]
    Nyckelord :Strategisk kommunikation; Facebook; Virtuellt kampanjskapande; Marknadsföring i sociala medier; Technology-image expectancy gap; Åkestam Holst; Pause ljud bild; Great works; absolut vodka; Swedish house mafia; SHM; Prime PR; Alladdin;

    Sammanfattning : Studien undersöker tre strategiskt valda Facebook-kampanjer där projektledarna blivit intervjuade om deras uppfattningar av kampanjerna. Fyra grupper undersöktes sedan med fyra deltagare i varje för att se hur denna publik uppfattade kampanjerna. LÄS MER