Sökning: "visit sweden turism"

Visar resultat 1 - 5 av 26 uppsatser innehållade orden visit sweden turism.

  1. 1. Visitor perspectives and experiences on outdoor recreation impacts, planning and management : A case study of the Jämtland triangle, Sweden

    Master-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för ekonomi, geografi, juridik och turism

    Författare :Carine Simon-Bellamy; [2022]
    Nyckelord :outdoor recreation visitor experience; landscape perspective; social carrying capacity; planning and management;

    Sammanfattning : Outdoor recreation participation has increased during the Covid-19 pandemic and the Jämtland mountains have felt the impacts like many other geographical areas. Increased pressure from outdoor recreation risks of decreasing visitor experience and the physical conditions of the recreational landscape. LÄS MER

  2. 2. Virtual reality in tourism. Opportunity or pitfall? : Explorative case study of a place-based virtual reality experience of Mariebergsskogen

    Master-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Barbara Kubitzek; [2021]
    Nyckelord :Virtual reality tourism; virtual reality; co-creation; geomedia; place-based virtual reality experiences; place marketing; Region Värmland; Karlstad Municipality; Mariebergsskogen; experience design; interaction design; storytelling; cultural heritage; covid-19; pandemic; communication; Sweden; case-study; film; 360°; Lefebvre; digital experiences; destination marketing; VR film; cinematic virtual reality; metaverse; UX; UI; Skansen; Sweden; Visit Sweden; Visit Värmland; design processes; Oculus Quest; Google cardboard; NFT; methodological model; PDU; innovation; marketing; Virtuelle Realität; Tourismus; Marketing; Schweden; Geomedia; Experience Design; Kommunikation; Covid-19; Pandemie; Fallstudie; Sinne; Kultur; Park; Umwelt; Virtuell Verklighet; turism; Karlstad Kommun; Region Värmland; Kommunikation; pandemi; kulturellt arv; plats; berättelse;

    Sammanfattning : To what extent can virtual reality be used to induce real-life tourism? This question becomes even more relevant in these covid-19 times. However, research on virtual reality concerning tourism has not engaged substantively with this question yet and thus this study seeks to address this question. LÄS MER

  3. 3. Vinturism i Sverige - möjligheter och utmaningar : En kvalitativ studie om Sverige som vinturismdestination och hur marknadsföringen kan främjas via sociala medier

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Turismvetenskap

    Författare :Linn Berg; Johanna Kymmer; Karolina Musendo; [2021]
    Nyckelord :Wine tourism; Sweden; destination development; social media marketing.; Vinturism; Sverige; destinationsutveckling; marknadsföring i sociala medier;

    Sammanfattning : Wine tourism is a form of tourism that has grown in popularity in the last couple of decades and refers to tourism which aims to visit vineyards, wineries, and tasting or purchasing wine at or near the source of the wine. Destinations for wine tourism are often associated with warm climate countries which are dominant in wine production, such as Southern European, South and North American countries and Australia. LÄS MER

  4. 4. Sverige, lovar guld och gröna skogar? - En multimodal analys av hur semiotiska resurser och visuell framing används inom platsvarumärkning

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Matilda Zeneli; Julia Nilsson; [2021]
    Nyckelord :place brand; place identity; semiotic resources; visual framing; strategic communication; COVID-19; platsvarumärkning; platsidentitet; semiotiska resurser; visuell framing; strategisk kommunikation; Social Sciences;

    Sammanfattning : Turistindustrin runt om i världen fick snabbt anpassa sig till de restriktioner för resor som tillkom i samband med COVID-19. Visit Sweden, Sveriges officiella organisation för turism, bestämde sig för att lansera en kampanj som använder strategier inom platsvarumärkning för att uppmuntra svenskar att agera turister i sitt eget land. LÄS MER

  5. 5. Visit Swedens marknadsstrategier : En kandidatuppsats om Visit Swedens val av internationella marknader jämfört med de regionala DMO:s prioriteringar

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Turismvetenskap

    Författare :Adam Patko; Muhinde Issa; Belinda Geralf; [2019]
    Nyckelord :International markets; target groups; market segments; regional DMO:s; Visit Sweden´s Marketing; Internationella marknader; marknadssegment; regionala DMO:s; Visit Swedens marknadsföring;

    Sammanfattning : Huvudsyftet med denna uppsats är att förstå vad det finns för olika prioriteringar bland Visit Sweden och de regionala DMO:s när det kommer till en inriktning av den inkommande internationella turismen till Sverige. Vidare är vårt delsyfte att ta reda på hur samarbetet mellan Visit Sweden och de regionala destination managementorganisationer, s. LÄS MER