Sökning: "visual feedback"

Visar resultat 21 - 25 av 239 uppsatser innehållade orden visual feedback.

  1. 21. Ledarskap och effektivkommunikation i byggbranschen : En fallstudie om ledarskap och effektiv kommunikation på en av Skanskas byggarbetsplatser

    M1-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Henrik Swenson; Shanen Bakhait; [2023]
    Nyckelord :Communication; Leadership; Skanska; Kommunikation; Ledarskap; Skanska;

    Sammanfattning : Byggindustrin är en sektor som spelar en viktig roll i utformningen av vårt samhälle, allt från hyreslägenheter till storskaliga projekt för industriers verksamheter. Enligt en rapport från Svensk Byggtjänst kostar kommunikationsmissar i produktionsfasen samhället omkring 65 miljarder kronor varje år. LÄS MER

  2. 22. Exploration of performance evaluation metrics with deep-learning-based generic object detection for robot guidance systems

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Helena Gustafsson; [2023]
    Nyckelord :performance evaluation; robot guidance system; deep learning; object detection; instance segmentation;

    Sammanfattning : Robots are often used within the industry for automated tasks that are too dangerous, complex, or strenuous for humans, which leads to time and cost benefits. Robots can have an arm and a gripper to manipulate the world and sensors for eyes to be able to perceive the world. LÄS MER

  3. 23. Haptisk återkoppling i säkerhetsbälte och dess påverkan på förarens reaktionstid vid frontalkollisions-varningar (FCW) i semi-autonoma fordon

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Julia Mattsson; Edin Pilipovic; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : I takt med att fordon blir allt mer automatiserade ställs krav på att ett fungerande samarbete mellan föraren och det autonoma fordonet finns. Vid semi-autonoma fordon är föraren inte helt bortkopplad utan bär fortfarande ansvaret för körningen. LÄS MER

  4. 24. Player Environmental Awareness: Rules of Thumb for Environmental Storytelling in Role-Playing Games

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för data- och informationsteknik

    Författare :SAMIR AOUN; CHI HONG CHAO; [2022-11-23]
    Nyckelord :Environmental Storytelling; Rules of Thumb; Guidelines; Environmental Awareness; Game Design; RPGs; Open World Games; Level Design;

    Sammanfattning : Environmental Storytelling is ”Staging player-space with environmental properties that can be interpreted as a meaningful whole, furthering the narrative of the game”. While many techniques present methods to guide players within levels or immerse the player, few are specifically targeted towards environmental storytelling and how players can be attracted to environmental storytelling. LÄS MER

  5. 25. ”Jag kan inte säga att jag lärde mig något nytt… ” En fenomenologisk intervjustudie om distansundervisning i Bildämnet på gymnasienivå

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/HDK-Valand - Högskolan för konst och design

    Författare :Sara Jasson; [2022-06-03]
    Nyckelord :Distansundervisning; Bildämnet; Praktiska tekniker i bildämnet; Distansundervisning på gymnasienivå; Motivation; motivation i bildämnet; Motivation på distans;

    Sammanfattning : Earlier research show that students during the Covid-19 pandemic were greatly affected by the subsequent implementation of distance education in upper-secondary school throughout Sweden. This study aims to explore students’ experiences of distance education, specifically related to the subject of Visual Art. LÄS MER