Sökning: "visual product information"

Visar resultat 1 - 5 av 134 uppsatser innehållade orden visual product information.

  1. 1. Design och Utveckling Av Gränssnitt för SkiSelector

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknik

    Författare :David Nilsson; [2024]
    Nyckelord :Användarcentrerad Design; Användbarhet; Datavisualisering; Re-design; Användbarhetsdesign; Kunskapshantering;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att skapa förståelse för hur visuell representation av en produkt kan förändras för att förbättra stödet i säljprocessen och ge beslutsstöd för kund utan expertkunskap. Detta involverar tre frågeställningar:  Vilka problem finns det med nuvarande visualisering för okunniga? Hur kan visualisering användas för att öka användarens förståelse av skidan? Hur kan visuell representation av en produkt förändras för att förbättra stödet i säljprocessen och ge beslutsstöd för kund utan expertkunskap? Studien har genomförts med användning av design reviews på användare (skidförsäljare) och företaget Elpex som tillverkar verktyget. LÄS MER

  2. 2. A narration of landscape identity with focus on people’s activities in Uppsala : case study: Luthagen, Uppsala

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Urban and Rural Development

    Författare :Hadis D. Heirati; [2023]
    Nyckelord :landscape identity; Uppsala; urban environments; machine learning; conceptual framework; landscape architecture; landscape elements; landscape attachment; Identity Weight Matrix;

    Sammanfattning : Understanding landscape identity. Through understanding the landscape identities and how residents identify their landscape, future plans can be considerably sustainable by preserving and promoting the characteristics of identity of the landscape and conducting the planned changes towards sustaining those values, meanings, and identities that are important for an integrated society. LÄS MER

  3. 3. Färgens betydelse inom kulturell marknadsföring : En studie om betydelsen av färgen på livsmedelsförpackningar i svensk och kinesisk kultur

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Lova Barthelson; My Persson; [2023]
    Nyckelord :Color; China; Sweden; culture; marketing; cross-cultural; consumer behavior; Färg; Kina; Sverige; kultur; marknadsföring; tvärkulturell; konsumentbeteende;

    Sammanfattning : Culturally adapted marketing has increased due to internationalization. The role of color varies across cultures and influences consumer behavior. The aim of this thesis is to improve knowledge on how Swedish companies can use color in their marketing, in terms of package design of groceries, when adapting to the Chinese consumer culture. LÄS MER

  4. 4. Exploring the Potential of Virtual Reality Shopping for Furniture : A Comparative Study with Web-based Retail

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för teknik och naturvetenskap

    Författare :Ludvig Erlander Klein; [2023]
    Nyckelord :Computer science; VR; Virtual Reality; Retail; Web shopping; User Experience; UX; Furniture shopping;

    Sammanfattning : Today there are two main ways of shopping; on a website or in a physical store, and each of them comes with its own benefits and downsides. A prototype for a store in virtual reality (VR) was created to take advantage of the unique aspects of VR, it created a shopping experience that is an improvement over web stores and has some advantages over physical stores too. LÄS MER

  5. 5. Classification of invoices using a 2D NLP approach : A comparison between methods for invoice information extraction for the purpose of classification

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Linnéa Fredriksson; [2023]
    Nyckelord :Key-field extraction; Invoices; 2D NLP; Document Intelligence; Visually Rich Documents; LayoutLMv3; Nyckelfältsextraktion; Fakturor; 2-dimensionell naturligtspråkbehandling; LayoutLMv3;

    Sammanfattning : Many companies are handling a large number of invoices every year. To manually categorize them takes a lot of time and resources. For a model to automatically categorize invoices, the documents need to be properly read and processed by the model. LÄS MER