Sökning: "visualiseringsupplevelser"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade ordet visualiseringsupplevelser.

  1. 1. Un-blackboxing Augmented Reality For Future Digital Health Applications

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Emma Klint; [2018]
    Nyckelord :Inspirational bits; augmented reality; mobile augmented reality; digital health; digital material; user experience;

    Sammanfattning : Previous research on augmented reality has to great extent been focusing on exploring and expanding technical possibilities without considering what users find to be desirable and useful. By using the inspirational bits method and the limitations of current AR technologies as a source of inspiration, this research makes use of the existing technical knowledge on AR for inspiring new ideas on how to use AR. LÄS MER

  2. 2. Visualiseringsanvändandet hos styrketränande män

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad

    Författare :Tom Borgebäck; Christoffer Sundell; [2013]
    Nyckelord :Visualisering; styrketräning; visualiseringsanvändande; frivillig visualisering; spontan visualisering;

    Sammanfattning : Denna studie har kvalitativt undersökt följande syfte: (1) att undersöka frivilligt- och spontant visualiseringsanvändande hos styrketränande män utifrån faktorerna; var/när visualiseringen sker, vad visualiseringen innehåller, varför visualisering används, hur visualiseringen används och vilken upplevd effekt visualiseringen ger. I studien deltog 10 styrketränande män som var 19-26 år gamla. LÄS MER

  3. 3. Elitdressyrryttares visualiseringsupplevelser samt deras förståelse och upplevelse av instrumentet the Survey of imagery experiences in sport

    Kandidat-uppsats, Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)

    Författare :Elin Johnsson; [2010]
    Nyckelord :Elite equestrian dressage riders; SIES The survey of imagery experiences in sport ; imagery; imagery experiences and imagery patterns; Elitdressyrryttare; SIES The survey of imagery experiences in sport ; visualisering; visualiseringsmönster och visualiseringsupplevelser;

    Sammanfattning : Blakeslee och Goff (2007) föreslår att dressyrryttares visualiseringsfärdigheter bör skilja sig från andra sporter som inte involverar ett djur. Enligt Murphy, Nordin och Cumming, (2008) finns det ett behov av ett instrument som tar hänsyn till visualiseringstyp, funktion och dess utgång. LÄS MER

  4. 4. ELITFOTBOLLSSPELARE OCH VISUALISERING:                                                                                           EN STUDIE OM VISUALISERINGSUPPLEVELSER, MEDVETENHET OCH FÖRÄNDRINGAR I VISUALISERINGSMÖNSTREN

    Kandidat-uppsats, Centrum för forskning om välfärd, hälsa och idrott (CVHI); Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)

    Författare :Henric Lilja; Kjetil Hagen; [2010]
    Nyckelord :Idrottspsykologi; Elitfotbollsspelare; medvetenhet; visualiseringsmönster; visualiseringsupplevelser;

    Sammanfattning : Experiences in Sport (IPIES; Weibull 2008a) användes som mätinstrument. Resultatet visade att det var stora skillnader mellan spelarnas generella och specifika visualiseringsupplevelser. Resultatet visade även att på en stor dynamik i spelarnas visualiseringsmönster. LÄS MER

  5. 5. DEVELOPMENT OF ICE HOCKEY PLAYERS’ IMAGERY EXPERIENCES : A LONGITUDINAL STUDY

    Magister-uppsats, Centrum för idrott och hälsoforskning (CIHF); Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)

    Författare :Mikael Wallsbeck; [2010]
    Nyckelord :action theory; development; ice hockey players’; imagery; imagery pattern.;

    Sammanfattning : The development of imagery has been found in intervention studies. No previous study was found with the purpose of the development of imagery experiences without the influence of an intervention. LÄS MER