Sökning: "visuell butikskommunikation"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden visuell butikskommunikation.

  1. 1. Online visual merchandising på shoppingappar : En studie om miljömässiga elements påverkan på impulsköpsbeteende

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Fanny Berg; Lina Fredriksson; [2020]
    Nyckelord :Impulse buying behavior online; Online Visual Merchandising; OVM; environmental elements; shopping apps; visual expression; clothing industry; visual store communication; e-commerce merchandising; Impulsköpbeteende online; Online Visual Merchandising; OVM; miljömässiga element; shoppingappar; visuellt uttryck; klädbranschen; visuell butikskommunikation; e-commerce merchandising;

    Sammanfattning : Impulse purchases on mobile applications are an important source of income for clothing companies in today's society. Thoughtful store communication on shopping apps is therefore necessary in the competitive clothing industry. LÄS MER

  2. 2. Visste du att... Lidl jobbar hållbart? : En fallstudie av Lidls butik på Norremark i Växjö

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Emelina Franzén; Hedman Hägerström Joanna; [2017]
    Nyckelord :Hållbarhet; Företags samhällsansvar CSR ; butikskommunikation; butikskomponenter; Lidl; Lidl Norremark Växjö;

    Sammanfattning : Lidls nya butik på Norremark i Växjö har uppnått miljöcertifieringen BREEAM:S högsta nivå “outstanding” (Food Supply 2016), vilket visar att de är på rätt väg mot den hållbara butiken. Alla Lidls nybyggda butiker kommer certifieras med BREEAM och alla de äldre butikerna kommer genomgå ett lyft. LÄS MER

  3. 3. Samspelet mellan visuell butikskommunikation och butikskampanjer

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Armita Derakhshani; Madeleine Bulun; [2016]
    Nyckelord :Visuell butikskommunikation; butikskampanjer; butiksmiljö; konsumenter;

    Sammanfattning : Det råder idag ytterst hög konkurrens bland klädföretag då man inte bara konkurrerar lokalt utan även globalt. För att urskilja sig från andra företag med liknande utbud används visuell butikskommunikation och butikskampanjer för att försöka fånga konsumenters uppmärksamhet. Målet är att det ska resultera i köp. LÄS MER

  4. 4. Att visualisera identiteter : en kvalitativ studie om hur visuell design relaterar till en varumärkesidentitet

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Johanna Sandborg; Paulin Arvola; [2016]
    Nyckelord :Visual design; brand identity; consumer perception; interpretation.; Visuell design; varumärkesidentitet; konsumentuppfattning; tolkning.;

    Sammanfattning : Titel: Att visualisera identiteter: en kvalitativ studie om hur visuell design relaterar till en varumärkesidentitet. Författare: Paulin Arvola och Johanna Sandborg Handledare: Dan Halvarsson Examinator: Bertil Hultén Insitution: Ekonomihögskolan, Linnéuniversitetet, Växjö. LÄS MER

  5. 5. Visuell butikskommunikation : en studie om Lindex arbetsprocess: från huvudkontor genom butik till kund

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :HANNAH FRANZÉN; LISA GUSTAVSSON; [2013]
    Nyckelord :visual merchandise; exponering; visuell butikskommunikation; butiksatmosfär; konsumentbeteende;

    Sammanfattning : Titel: Visuell butikskommunikation - en studie om Lindex arbetsprocess: från huvudkontor genom butik till kund Utgivningsår: 2013 Författare: Hannah Franzén, Lisa Gustavsson Handledare: Susanne Edström Examinator: Martin Behre Företagen på dagens globala marknad måste hela tiden utveckla nya metoder för att kunna konkurrera i kampen om kunderna. Att arbeta med den visuella butikskommunikationen kan vara ett sätt att vinna fördelar på i dagens handel. LÄS MER