Sökning: "visuell identitet"
Visar resultat 16 - 20 av 155 uppsatser innehållade orden visuell identitet.
16. Doftande könsnormer : En analys av könsnormer i parfymers reklambilder och produktbeskrivningar
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för kultur och lärandeSammanfattning : Syftet med denna analys är att visa hur reklammaterial formar och reflekterar könsspecifika budskap. Detta visas genom en sociosemiotisk analys av både reklambilder och produktbeskrivningar inom parfymbranschen för att visa hur män respektive kvinnor kan gestaltas och återspeglas på olika sätt. LÄS MER
17. Tofta Gnisvärd naturstråk : landskapsanalys och gestaltningsförslag för utveckling av Tofta strand
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Dept. of Urban and Rural DevelopmentSammanfattning : Tofta strand mellan Tofta bad och Gnisvärds hamn är en av Gotlands mest välbesökta stränder. Landskapet har höga värden ur både ekologiska och sociala aspekter, då det på samma gång utgör en spektakulär naturmiljö med hög biologisk mångfald samtidigt som det är ett populärt område för turism och rekreation. LÄS MER
18. Hockeykillar och hästtjejer: identitet och könsnormer i elevers visuella kulturer
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)Sammanfattning : The purpose of this qualitative study is to make a contribution of knowledge about students’ visual cultures and what possibilities and limitations they might pose in visual art education. Semi-structured interviews were conducted with 15-year-old students, which resulted in empirical data consisting of transcriptions of two interviews concerning the visual cultures of ice hockey and horseback riding. LÄS MER
19. När skönheten är odjuret : En studie om unga kvinnors attityder till framställningen av skönhetsingrepp på Instagram – med inriktning på deras självbild.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humanioraSammanfattning : Kroppens yttre utseende har varierande betydelser i människors liv, men alla har en uppfattning om hur de tänker och känner kring sin kropp. Vår kroppsuppfattning influeras oftast av yttre faktorer, inklusive sociala medier som presenterar innehåll som kan påverka vårt tankesätt. LÄS MER
20. Musiktjänsters visuella identitet : Kvantitativ studie med inriktning på visuella element och färg
M1-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för designSammanfattning : Den visuella identiteten är en viktig del i skapandet av ett varumärke. Den är utformad för att tilltala sinnena, skapa en igenkänningsfaktor och för att förstärka det unika genom att kombinera olika element (Wheeler, 2013). LÄS MER