Sökning: "visuell kommunikation"

Visar resultat 1 - 5 av 449 uppsatser innehållade orden visuell kommunikation.

  1. 1. Emojis, brobyggare mellan människor eller bara onödigt grafiskt element? : En användarstudie om emojis betydelse för textad digital kommunikation

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik; Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Dennis Lithander; Frida Hylin; [2021]
    Nyckelord :Emojis; chat communication; demography; visual communication; platforms; Emojis; chattkommunikation; demografi; visuell kommunikation; plattformar;

    Sammanfattning : Emojis anses av många vara en viktig komponent för att ge digitala konversationer en känslomässig nyansering och bidrar med tonalitet. Användning och uppfattning av dessa symboler kan variera och i denna uppsats undersöker vi om detta beror på ålder, emojis design eller om det påverkas av andra faktorer. LÄS MER

  2. 2. Visuell kommunikation i kampanjfilm : Hur budskap kommunicerar genom visuella element.

    M1-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för design; Mittuniversitetet/Institutionen för design

    Författare :Emma von Schéele; Matilda Mähler; [2021]
    Nyckelord :Visuell kommunikation; kvinnokroppen; Libresse; reklam; mens; tabu.;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka hur Libressekommunicerar budskap visuellt i en kampanj. Kampanjen är#wombstories som är till för att uppmärksamma olikakvinnors berättelser och uppmuntra till att våga prata meröppet om kvinnokroppen. LÄS MER

  3. 3. Bland tallar, träskyltar och kapital : bröllopsfotografier i nutida Sverige

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medier

    Författare :Alexandra Roslund; [2021]
    Nyckelord :Bröllop; bröllopsfotografier; riter; tradition; konsumtion; skalinstitutioner; Social Sciences;

    Sammanfattning : Allt om bröllop är en av Sveriges största bröllopstidningar vari läsaren förväntas inspireras till sin kommande bröllopsdag, bland annat genom att se andra läsares bröllopsfotografier. Syftet med den här studien är att med Allt om bröllop som fall granska vad bröllopsfotografier kan säga om det nutida bröllopet samt vad bröllopsfotografens uppdrag egentligen är. LÄS MER

  4. 4. Reklamfilm i 9:16 : Hur reklamfilm utformas för att passa det stående formatet i sociala medier

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Linnéa Engblom; [2021]
    Nyckelord :Visuell kommunikation; sociala medier; Instagram; bildformat; komposition; bildanalys; reklamfilm;

    Sammanfattning : Sociala medier fortsätter att vara en av de största plattformarna förmarknadsföring, men forskningen på området släpar efter. Mobiltelefonen somvisningsfönster är något som filmskapare måste förhålla sig till – men hur hanterasde begränsningar och möjligheter som formatet innebär? Detta arbete harundersökt hur skapare av rörlig reklam förhåller sig till formatet 9:16. LÄS MER

  5. 5. #instagramvsreality: Når kroppspositivismen fram till kvinnor genom den visuella kommunikationen?

    M1-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för design; Mittuniversitetet/Institutionen för design; Mittuniversitetet/Institutionen för design

    Författare :Hedda Lindström; Mélanie Chantal Kääriä; Felicia Konradsson; [2021]
    Nyckelord :Instagram; visual communication; #instagramvsreality; hashtag; social media; Instagram; Visuell kommunikation; #instagramvsreality; hashtag; sociala medier;

    Sammanfattning : Instagram är en social medieplattform som är populär i dagens samhälle. Det är en plattform som påverkar många människor på olika sätt. Ett sätt är att skildra en "ideal kroppsbild" eftersom instagramanvändare försöker skildra sig själva på bästa möjliga sätt. Detta resulterar i höga standarder som de flesta inte kan uppfylla. LÄS MER