Sökning: "visuell merchandising"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden visuell merchandising.
1. Online visual merchandising på shoppingappar : En studie om miljömässiga elements påverkan på impulsköpsbeteende
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Impulse purchases on mobile applications are an important source of income for clothing companies in today's society. Thoughtful store communication on shopping apps is therefore necessary in the competitive clothing industry. LÄS MER
2. Att visualisera identiteter : en kvalitativ studie om hur visuell design relaterar till en varumärkesidentitet
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Titel: Att visualisera identiteter: en kvalitativ studie om hur visuell design relaterar till en varumärkesidentitet. Författare: Paulin Arvola och Johanna Sandborg Handledare: Dan Halvarsson Examinator: Bertil Hultén Insitution: Ekonomihögskolan, Linnéuniversitetet, Växjö. LÄS MER
3. Visual Merchandising Online : ur ett konsument- samt företagsperspektiv
Kandidat-uppsats, Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Befintlig litteratur inom visual merchandising online (VMO) indikerar på ökat behov av att utveckla teorier anpassade för VMO. Målet med denna studie är att bidra med uppdaterade teorier och infallsvinklar inom VMO som grundar sig på konsumenters åsikter och beteende. LÄS MER
4. Visual merchandising online : Utformning av produktsidor för sportkläder
Kandidat-uppsats, Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Denna uppsats handlar om visual merchandising online med fokus på företag som säljer sportkläder. Studien har genomförts ur ett konsumentperspektiv. Vår undersökning syftar till att studera produktsidor för sportkläder för att se hur konsumenter uppfattar den produktinformation, både visuell och verbal, som produktsidorna innehåller. LÄS MER
5. Iögonfallande layout & känsloväckande stimuli : En studie om modebutikers fysiska upplägg och dess påverkan på konsumentbeteende och köpbeslut, ur ett företagsperspektiv
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Denna studie har som syfte att förklara och ge en ökad förståelse för hur utvalda företag i modebranschen arbetar med det fysiska upplägget i butiker, genom bland annat atmosfär, sinnesstimuli och visuell merchandising. Samt vilken påverkan upplägget kan ha på konsumenters köpbeslutsprocesser och därmed även uppfattningen om varumärket. LÄS MER