Sökning: "visuell merchandising"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden visuell merchandising.

  1. 1. Online visual merchandising på shoppingappar : En studie om miljömässiga elements påverkan på impulsköpsbeteende

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Fanny Berg; Lina Fredriksson; [2020]
    Nyckelord :Impulse buying behavior online; Online Visual Merchandising; OVM; environmental elements; shopping apps; visual expression; clothing industry; visual store communication; e-commerce merchandising; Impulsköpbeteende online; Online Visual Merchandising; OVM; miljömässiga element; shoppingappar; visuellt uttryck; klädbranschen; visuell butikskommunikation; e-commerce merchandising;

    Sammanfattning : Impulse purchases on mobile applications are an important source of income for clothing companies in today's society. Thoughtful store communication on shopping apps is therefore necessary in the competitive clothing industry. LÄS MER

  2. 2. Att visualisera identiteter : en kvalitativ studie om hur visuell design relaterar till en varumärkesidentitet

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Johanna Sandborg; Paulin Arvola; [2016]
    Nyckelord :Visual design; brand identity; consumer perception; interpretation.; Visuell design; varumärkesidentitet; konsumentuppfattning; tolkning.;

    Sammanfattning : Titel: Att visualisera identiteter: en kvalitativ studie om hur visuell design relaterar till en varumärkesidentitet. Författare: Paulin Arvola och Johanna Sandborg Handledare: Dan Halvarsson Examinator: Bertil Hultén Insitution: Ekonomihögskolan, Linnéuniversitetet, Växjö. LÄS MER

  3. 3. Visual Merchandising Online : ur ett konsument- samt företagsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Emma Landin Hellqvist; Michelle Michel; Frida Rinaldo; [2015]
    Nyckelord :Onlinehandel; Visual merchandising online VMO ; Visuell kommunikation; konsumentbeteende; S-O-R modell;

    Sammanfattning : Befintlig litteratur inom visual merchandising online (VMO) indikerar på ökat behov av att utveckla teorier anpassade för VMO. Målet med denna studie är att bidra med uppdaterade teorier och infallsvinklar inom VMO som grundar sig på konsumenters åsikter och beteende. LÄS MER

  4. 4. Visual merchandising online : Utformning av produktsidor för sportkläder

    Kandidat-uppsats, Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Felicia Hernquist; Denise Masser; [2015]
    Nyckelord :visual merchandising online; consumer point of view; S-O-R model; sports apparel; visual merchandising online; konsumentperspektiv; S-O-R modellen; sportkläder;

    Sammanfattning : Denna uppsats handlar om visual merchandising online med fokus på företag som säljer sportkläder. Studien har genomförts ur ett konsumentperspektiv. Vår undersökning syftar till att studera produktsidor för sportkläder för att se hur konsumenter uppfattar den produktinformation, både visuell och verbal, som produktsidorna innehåller. LÄS MER

  5. 5. Iögonfallande layout & känsloväckande stimuli : En studie om modebutikers fysiska upplägg och dess påverkan på konsumentbeteende och köpbeslut, ur ett företagsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Emma Öhlund; Anna Thorsell; [2014]
    Nyckelord :Consumer behavior; buying-process; sensory stimuli; visual merchandising; non-conscious processes; sensory marketing; brand; Konsumentbeteende; köpbeslut; sinnesstimuli; visuell merchandising; icke-medvetna processer; sinnesmarknadsföring; varumärke;

    Sammanfattning : Denna studie har som syfte att förklara och ge en ökad förståelse för hur utvalda företag i modebranschen arbetar med det fysiska upplägget i butiker, genom bland annat atmosfär, sinnesstimuli och visuell merchandising. Samt vilken påverkan upplägget kan ha på konsumenters köpbeslutsprocesser och därmed även uppfattningen om varumärket. LÄS MER