Sökning: "visuell produktinformation"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden visuell produktinformation.

  1. 1. Mapping and improving the after sales flow in a high-tech assembly plant : A case study of the aftermarket at Saab Järfälla

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Viktor Toftberger; Gustaf Jörnelius; [2018]
    Nyckelord :Aftermarket; After Sales Services; High-Mix Low-Volume Production; Production Planning; Visual management; Eftermarknad; Hög-variation låg-volym produktion; Produktionsplanering; Visuell styrning; Produktionsvisualisering;

    Sammanfattning : This thesis report is the final element of the Master of Science degree in Industrial Design Engineering at Luleå University of Technology, conducted between January and September 2017 at Saab AB Surveillance in Järfälla, Sweden. The purpose of this thesis project was to analyze the current situation inside production of aftermarket products with an aim to create an extensive mapping of the current situation. LÄS MER

  2. 2. Exploring Designs for Enhancing the In-store Customer Experience through Digital Product Information in Fashion Retail

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Medieteknik och interaktionsdesign, MID

    Författare :Martina Jonsson; [2018]
    Nyckelord :In-store experience; digitalization; e-commerce; explorative design; product information; fashion retail; augmented reality; interaction design; interaction technology.;

    Sammanfattning : The ongoing consumer transition from offline to online shopping in the fashion retail industry requires retailers to take action. Not only do consumers shop more online, they also go online for research of retail products. Forecasts tell that bringing the online experience to offline stores might bridge the gap between the two channels. LÄS MER

  3. 3. Visual Merchandising Online : ur ett konsument- samt företagsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Emma Landin Hellqvist; Michelle Michel; Frida Rinaldo; [2015]
    Nyckelord :Onlinehandel; Visual merchandising online VMO ; Visuell kommunikation; konsumentbeteende; S-O-R modell;

    Sammanfattning : Befintlig litteratur inom visual merchandising online (VMO) indikerar på ökat behov av att utveckla teorier anpassade för VMO. Målet med denna studie är att bidra med uppdaterade teorier och infallsvinklar inom VMO som grundar sig på konsumenters åsikter och beteende. LÄS MER

  4. 4. Visual merchandising online : Utformning av produktsidor för sportkläder

    Kandidat-uppsats, Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Felicia Hernquist; Denise Masser; [2015]
    Nyckelord :visual merchandising online; consumer point of view; S-O-R model; sports apparel; visual merchandising online; konsumentperspektiv; S-O-R modellen; sportkläder;

    Sammanfattning : Denna uppsats handlar om visual merchandising online med fokus på företag som säljer sportkläder. Studien har genomförts ur ett konsumentperspektiv. Vår undersökning syftar till att studera produktsidor för sportkläder för att se hur konsumenter uppfattar den produktinformation, både visuell och verbal, som produktsidorna innehåller. LÄS MER

  5. 5. Interfaces: Defining, managing and sharing : - The use of Scania´s oppotunitieas of making use of interfaces in product development

    Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)

    Författare :Ola Brantefors; Fredrik Gadman; [2007]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Gränssnitt är en grundpelare i definitionen av modularisering och modularisering är ett signum för Scania. Samtidigt är det viktigt att vid produktutveckling tidigt dela data mellan samtliga intressenter för att uppnå en så effektiv process som möjligt. LÄS MER