Sökning: "visuell"
Visar resultat 6 - 10 av 2377 uppsatser innehållade ordet visuell.
6. Exploring serial positioning effects in Claeson-Dahl's Test for verbal learning and retention – a naturalistic study
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : Serial positioning effects and the derived recency ratio has shown increasing promise as clinical tools for evaluating neurocognitive disorders. These measures have remained unexplored in Claeson-Dahl’s Test for verbal learning and retention (CDT). LÄS MER
7. Multimodalitet i Eurovision Song Contest : Hur en publik bedömer ett musikframträdande på tv
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : Since its debut 1956 Eurovision Song Contest has been a live televised music competition. Over several decades the contest has evolved and with modern technology the contest is about more than just the musical aspects. There are now many more factors to consider while watching and judging the competing acts. LÄS MER
8. Color and wing size: identifying targets of sexual selection in Drosophila melanogaster
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)Sammanfattning : This study explores the relationship between wing size, coloration, and reproductivesuccess in Drosophila melanogaster, fruit flies. Sexual selection, a key aspect ofevolutionary biology, often involves visual signaling as a means of displaying geneticinformation. LÄS MER
9. Visuella komponenter som sätter tobaksfria nikotinprodukter i centrum : En kvalitativ semiotisk bildanalys med kompletterande textanalys av Vont, Volt och Zone X visuellla kommunikation på Instagram
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Följande studie granskar kommunikationen från tobaksfria nikotinföretag på Instagram. Syftet är att inom forskningsfältet marknadskommunikation, undersöka den visuella kommunikationen och kompletterande textuella element på Instagram och vilka kommunikativa strategier företagen använder sig av. LÄS MER
10. Design och Utveckling Av Gränssnitt för SkiSelector
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknikSammanfattning : Syftet med denna studie är att skapa förståelse för hur visuell representation av en produkt kan förändras för att förbättra stödet i säljprocessen och ge beslutsstöd för kund utan expertkunskap. Detta involverar tre frågeställningar: Vilka problem finns det med nuvarande visualisering för okunniga? Hur kan visualisering användas för att öka användarens förståelse av skidan? Hur kan visuell representation av en produkt förändras för att förbättra stödet i säljprocessen och ge beslutsstöd för kund utan expertkunskap? Studien har genomförts med användning av design reviews på användare (skidförsäljare) och företaget Elpex som tillverkar verktyget. LÄS MER