Sökning: "vit färg betydelse"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden vit färg betydelse.

  1. 1. Slow fashion- konsumera mer för att konsumera mindre? : En semiotisk bildanalys av varumärket Djerf Avenue i relation till minimalism och slow fashion.

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :mathilda blomqvist; Jennifer Rygaard; [2023]
    Nyckelord :Livsstil; minimalism; slow fashion; klädstil; konsumtion; varumärke;

    Sammanfattning : Studien “Slow fashion - konsumera mer för att konsumera mindre” undersöker hur Djerf Avenue kommunicerar varumärkesidentitet baserat på slow fashion i relation till minimalistisk livsstil på Instagram. Fast fashion innefattar, billigt producerat mode med låg kvalitet och kort levnadstid, där överkonsumtion mättar behovet av att följa trender i stunden. LÄS MER

  2. 2. Non-Diffractive Nuclear Excitations In Angantyr

    Master-uppsats, Lunds universitet/Fysiska institutionen; Lunds universitet/Teoretisk partikelfysik - Geonomgår omorganisation

    Författare :Carl Rosenkvist; [2023]
    Nyckelord :Heavy-ion; non-diffractive; nuclear excitation; secondary interactions; Physics and Astronomy;

    Sammanfattning : To better understand collectivity in high energy physics, the heavy-ion collision model Angantyr was developed to be included in the event generator Pythia. In this model, proton-proton collision phenomenology is extrapolated to heavy-ion collisions without assuming a thermal plasma for particle production. LÄS MER

  3. 3. Att kommunicera funktion med design : En studie om Grön marknadsföring, utifrån ett Design- och Konsumentperspektiv inom dryckesbranschen

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Dilan Lotfi; Charlotta Stamblock; [2022]
    Nyckelord :Green marketing; Corporate image; Consumer behavior; Packaging design and Sustainability; Grön marknadsföring; Företagsimage; Konsumentbeteende; Förpackningsdesign och Hållbarhet;

    Sammanfattning : Under de senaste åren har intresset för hållbarhet ökat avsevärt, där miljömedvetna produkter efterfrågas allt mer i samhället. Då ett socialt ansvar har vuxit fram hos konsumenterna behöver även marknaden anpassa sig till denna efterfrågan. LÄS MER

  4. 4. En studie om typografins betydelse i analogt format

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad fysik och elektronik

    Författare :Nordin Angelica; [2016]
    Nyckelord :typografi; typsnitt; medieteknik; grafisk design; bokstäver; färg; form; tryck; analog; upplevelse;

    Sammanfattning : Abstract (SE) Denna uppsats är den slutliga delen på Medieproducentprogrammet vid Umeå Universitet, inklusive ett påbyggnadsår. Det vill säga att uppsatsen är en kandidatuppsat, även kallad C-uppsats. LÄS MER

  5. 5. Är det dags att byta färg? : Vad tjänar varumärken på att bryta mot etablerade färgnormer?

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Minna Romberg; Petra Johansson Måsén; [2012]
    Nyckelord :brand identity; break of norm; colour; colour psychology; colour standars; elementary colours; graphic profile; packaging design; product design; elementarfärger; färg; färgnormer; färgpsykologi; förpackningsdesign; grafisk profil; normbrott; produktdesign; varumärkesidentitet;

    Sammanfattning : Problem: Färg har en stor associativ inverkan hos individer och är därför en viktig faktor vid varumärkesbyggande. Inom olika produktkategorier finns starkt etablerade färgnormer som följs men nu ser vi en utveckling på den svenska marknaden där etablerade färgnormer börjar ifrågasättas. LÄS MER